diumenge, 18 de desembre del 2022

ROC DE LA CALMA I LES BULLOSES

Cap de setmana de bon temps que aprofitem per anar a Font-Romeu i així les nenes poden esquiar una mica i anar aprenent poc a poc, que la setmana passada a la zona de Banyeres de Luchón les pistes estaven tancades i/o poc adequades per elles. Després que en Xevi em fes entrenar dissabte al matí pujant el Puigsacalm passant per Sant Bartomeu de Covildasses i per la carena de pla Traver, on el dia va ser emboirat i humit, vaig amb la idea de provar si ha estat profitós l'entrenament. Marxem dissabte tarda amb la calma i ens quedem a dormir a l'aparcament mateix de Font-Romeu.

L'endemà al matí fa un dia radiant i després d'esmorzar anem amb les nenes a practicar pista fàcil, pujant pel tele-arrastre. Al final s'hi estan abonades tot el matí, ben bé tres hores seguides, que tot i que la pista és curta és una bona col.lecció de baixades. Mentre la Gemma posa pells i puja +300 m fins dalt de l'estació, amb bones vistes. Canvi de torn, me'n vaig a fer un bon plat d'espaguetis amb ous ferrats i salsa tomàquet que les nenes arribaran amb gana i així jo també agafo energia per fer una escapada a la tarda.


Surto una mica abans de les dues amb la panxa plena, cosa que no és el millor, però pujo per pistes prou ràpid doncs el fred viu em fa córrer tot i que fa un bon sol. Vaig direcció al nord-oest per acabar pujant també per pistes fins dalt el Roc de la Calma. Trec pells i baixo fins la cara nord per bona neu de pista i allà em miro de reüll el Tossal Colomer. És lluny de nassos i la tarda se'm tiraria al damunt per la baixa forma que arrossego. Tot i això hi poso rumb pensant de veure com de lluny és, essent dos de quatre l'hora topall per girar.

M'enfilo per entre els arbustos i guanyo cota fins a sobre 2100 i d'allà vaig seguint per plans, sots i més plans fins que veig que el cim d'acostar-se res de res...encara queda una bona tirada, així que començo a canviar de rumb i m'en vaig direccó a l'estany Negre, així faré una mica de circular tornant per les Bulloses. Bona neu i quantitat, més de la que em pensava. I molta gebre. Sobre el llac almenys hi han 10 cm de gebre pura...bona per esquiar i dolenta per allau si queda colgada amb noves nevades. Trec pells i baixo fins al refugi-hotel de les Bulloses. El gran llac represat no està encara gelat. Se'm va fent tard i encara em queda remuntar l'estació. Fa sol però fa fred.


Arribo al peu del remuntador i torno a calçar pells per arrossegar-me aquesta última pujada. Se'm fan uns bons pans de glaç pur a les pells, res de pa de neu, pa de gel! Arribo dalt del cim del Roc de la Calma, que de Calma i de cim en té poc. De fet davant la indecisió de quin punt és el cim opto per enfilar-me al turonet central on hi ha la papelera. Indiscutiblement seria més alt si m'enfilava al mecanisme del telecadira però potser me'n traurien a cops de pal.

Pells fora i últims metres de baixada. En total han estat poc més de 3 hores, 16 km i +850 de pujada. He suat i disfrutat de valent a parts iguals. A la furgoneta a les nenes els hi ha anat bé descansar, dibuixar, escriure i cap a casa falta gent!


Sira, Nora, Gemma i Samuel