diumenge, 17 de juliol del 2022

CIRCULAR FINS AL LLAC DE LES BULLOSES

La setmana passada ja em mirava com fer una caminada pels estanys que hi ha al sud de les Bulloses des de FontRomeu, i em va semblar que podíem fer una circular maca, així que amb l'excusa d'estrenar el matalàs homemade per la furgo, adapat a totes les formes del sostre, anem a dormir a l'aparcament de Font Romeu, on hi arriben al tard, mentre els cavalls pasturen i els més joves corren fort. Una família holandesa clava una foto impressionant amb les quatre potres d'un poltre a l'aire tot corrent, genial!

L'endemà al matí ens posem a caminar a les 9, seguint les pistes d'esquí i després sender. La Sira troba una granota i sort que m'avisa, que sinó d'una petjada l'envio a l'altre barri. Arribem primer a l'Estany de Pradella, molt bonic, que convida al bany, però nosaltres encara ens queda camí. Seguim cap a les Bulloses, fent per l'oest la zona més pelada d'arbres ara que és al matí, sinó la cleca de sol a la tornada per aquí seria de campionat. Arribem al llac de les Bulloses i esmorzem vora l'aigua, mentre veiem algunes agoserades que es banyen amb aquest fred...de sobte la Nora diu una Serp a l'aigua! Mirem i no veiem res, però al final sí que la trobem, una serp llisa d'uns 40 cm que vé cap a nosaltres, vol sortir de l'aigua. La Nora ens explica, he vist un tronc que es doble i obre la boca... i he pensat, això és una serp perquè no n'havia vist mai cap a l'aire lliure, fora dels parcs d'animals!
Amb la panxa plena però escassejant d'aigua com sempre, comencem la tornada circular, passant per un parell d'estanys més tipus aiguamoll fins que arribem a l'estany llarg, bonic i profund. El vorejem i seguim cap el següent, l'estany Negre, força gran i bonic. Aquests tres estanys d'avui no els havia vist mai i mira que no serà per caminades que hem fet!. Seguim caminant pensant que ficarem els peus a l'aigua quan arribem altra cop a l'Estany de Pradella...però just quan hi arribem veig un company que feia anys que no veia, l'Abel! Ens quedem allà amb ells, família i amics a refrescar-nos els peus, però no ens hi podem quedar tot el que voldríem, doncs volem dinar al cotxe i a la tarda anar a l'Aquaparc d'Err, una altra joia de descoberta recent. Cal dir que amb aquest nivell de tubogan ja arribo al límit d'adrenalina, als 40 no al gaire més!

Al final la ruta han estat poc més de 12 km i +400 de desnivell, suficient per les nenes!