dissabte, 30 de novembre del 2019

PIC DE SETUT I TOSSA PLANA DE LLES

Comencem el matí més tard que no voldríem, després d'un seguit de petites anècdotes que normalment no passen al mateix dia...A les 7 del matí trucada d'en Josep que li acaben de caure les claus del cotxe al forat de l'ascensor! Sort que el dia abans no havia carregat l'equip dins al cotxe perquè no el podria treure! Canvi de plans, no pot agafar el cotxe i el passem a buscar. Quan truquem a l'altre Pep, ens diu que recula que s'ha deixat la cartera a casa, però ja que fem canvis de cotxe, aprofitarem per anar amb el seu "bus" sis places. Això sí que és aprofitar l'espai, sobretot passant pel túnel del Cadí, 6 esquiadors al mateix cotxe! Quan arribem a Lles fa sol i s'està bé, però no fa tanta calor com semblava, jo tinc fresqueta.

Ens equipem i sortim amb els esquís a l'esquena pel GR, no més de 15 minuts ja que a la pista ja podem calçar. Gairebé s'hagués pogut calçar abans, però aquí la neu deu al seu nom al trinxat de la Cerdanya...de tan trepitjar ha quedat tot glaçat. Lliquem fins al refugi de Pradell i d'aquí travessem el bosc. Quan sortim trobem la part més justa de neu, que vindria a ser la part baixa de 2.100 a 2.300, tot i que la fem tota amb pells pujant i esquiant baixant.

Com que és un cim alt, de neu a dalt n'hi ha. Les últimes pales estan ben llises, fa fred i bufem fort. A mi em sembla que encara ens deu faltar molt per arribar a dalt, doncs mirant al voltant sembla que altres muntanyes conegudes però més baixes com la Tossa d'Alp siguin més altes que nosaltres... mentre vaig rumiant això ensopego amb el cim, força pla. Bones vistes i ens abriguem fort. Com que en Miquel i en Josep m'apretaven fort, ens hem distanciat dels companys, ja amb la idea d'anar a fer el Pic de Setut. Sense treure pells avancem per la carena amb suau descens i després amb pells ens plantem sota la piràmide de pedra. Deixem esquís i pugem a peu, ara si bufant de valent.

Quin canvi de paisatge, dels lloms plans de la Tossa plana de Lles als escarpats del Pic de Setut. Bona vista del llac i de futures excursions, doncs des d'aquí veig aquí el costat la cubeta que queda a l'est del Tossal Bovinar que fa temps que vull pujar i baixar, fent un parell de cims. Hi ha neu, però més se n'hi ha de posar!

Baixem, tornem a calçar esquís i tornem altre cop a la Tossa Plana, on just ara arriben els nostres companys. Fotos, una mica de menjar i baixem cap avall. El primer tram molt bona neu, després al mig també però amb menys quantitat i al final fem unes diagonals per esquivar el tros amb menys neu i ens fiquem al bosc, on ens traiem els esquís 5 minuts fins arribar a la pista, on tornem a calçar fins l'entrada glaçada del GR, a 10 minuts del cotxe.

Bona sortida, bona companyia, gairebé 18 km i +1200.