diumenge, 3 de novembre del 2019

PIC DE L'ESTELLA

Pont de Tot Sants 2019

Aprofitem els tres dies que es presenten per fer una parell de sortides del mar a la muntanya. Feia dies que la Sira i la Nora volien anar amb vaixell, així que gastem un smart box que feia dos anys que corria per casa i just la setmana abans que tanquin fem la volta Illes Medes i fins la Foradada. Ens ho passem pipa, i tot i la previsió de mal temps el dia està força cerè i la mar plana. Veiem algunes meduses i per la visió submarina uns quants peixos, encara que l'aigua seguia una mica tèrbola de la llevantada de fa una setmana.

Com que no volem anar molt lluny, travessem a França per Darnius i Maçanet de Cabrenys i ens quedem a dormir a Costoja, petit poblet bonic amb tots els carrers plens de noms sugerents.

L'endemà ens llevem també amb un cel blau, que sabem que s'anirà tapant i complicant. Tot i això pugem fins a Batera amb la intenció de pujar el Puig d'Estella, un bon mirador del Canigó. Són +300 de pujada que en principi les nenes fan bé. Anem pujant xino xano tot parlant, i mentre el fred ens va engollint. Arribem al cim gairebé sense sol, només alguna ullada per fer contenta la Sira. Com que el dia pinta que acabarà plovent, baixem després de menjar una mica de xocolata i dinem al coll de la Descàrrega.

Amb la panxa plena en comptes de baixar a Corsavy per la carretera asfaltada que hem pujat (preciosa amb els colors de tardor), baixem per pista forestal direcció Valmanya, sense arribar-hi i d'allà a Amelie les bains, on berenem i jugem als gronxadors. Quan ja es fa fosc pugem a dormir a Corsavy, on passem bona nit tot i la pluja i el vent. L'endemà aprofitem per visitar Arles sur Tech, especialment l'abadia, on per casualitat avui feien una trobada dels països catalans. Un xuxo de nata i cap a casa a dinar!