dissabte, 3 de desembre del 2016

PUIGMAL PER LA FONT DE L'HOME MORT

Dissabte era "el dia" per anar a la font de l'home mort i provar algun dels molts cims que s'hi poden fer des d'aquí, tot i que poca gent el tria com a punt de sortida. Ho era per moltes raons, començant per la més fàcil que és el temps: un dia radiant amb un cel blau d'aquells tant nets. Però també ho era per l'accés. Probablement en tot l'hivern ja serà complicat accedir-hi, doncs la pista d'accés té un bon tram que és nord obac, d'aquells que no tornarà a veure el sol fins ben bé l'abril...això fa que per poc que nevi, allà s'hi quedarà la neu i el glaç. Nosaltres no ens hem pas salvat d'això, un parell de quilòmetres abans la neu i el glaç fan patinar el cotxe d'en Russi i sort del Land Cruiser d'en Maso que amb dos viatges ens ha deixat a tots cinc a dalt. No és que hi hagués gaire neu a la carretera, 10 cm trepitjats màxim...però ben glaçats.

A primer cop d'ull sembla que haurem de caminar, però res, estem de sort, la neu al costat obac permet calçar esquís molt ràpid, encara que sigui sobre els matolls. Més amunt la neu ja és abundant i ens enfilem cap al coll a 2650, primers 850 metres de desnivell i primeres vistes cap a la Cerdanya. Dubtem si anar al Puigmal, (el de Lló queda descartat doncs hi hem vist poca neu i també ens ha fet mandra anar-hi) o llençar-nos de dret cap al costat nord per bona neu. Al final decidim estrenar aquestes pales fins a 2400 amb bona neu pols fins que després passa a ventada-compactada irregular. Aquí tornem a posar pells, ens posem en mode "retrac" i comencem a fer "Z" fins gairebé al coll. Allà en Joel i jo volem acabar d'arribar al Puigmal, encara que sigui bufant una estona més.

Molta gent a dalt, bones vistes i una mica de fred. Traiem pells i avall per bona neu pols fins a trobar els companys, després de tornar a posar pells un petit tros. D'aquí pells fora i avall per on hem pujat, on alternem bona neu amb zones normal fins arribar al nivell "crosta", on ens passem a la banda baga i amb una mica de sort arribem amb esquís als peus a 5 minuts del cotxe!!!.

Bona sortida de retrobada amb els companys, a veure si en fem unes quantes més!