diumenge, 27 de novembre del 2016

VALLTER


26 i 27 de Novembre

Finalment comença la temporada d'esquí de muntanya amb una bona nevada al pirineu oriental. Dissabte fem un parell de pujades matinals des de l'aparcament inferior fins al refugi de marmotes, per recuperar el ritme, mil metres de desnivell mal comptats. Fa un dia lleig, neva dèbilment, però el paisatge és molt bonic, fins i tot bucòlic. La neu molt bona a les baixades, però de vista no en tenim gens.



Diumenge aprofitant una caminada amb familia al salt d'aigua del còssit d'en Batlló, mentre la Sira està dinant, em calço de nou les botes, poso les pells i m'enfilo fort amunt, doncs vull fer el dinar per nosaltres dos després. Pujo des de l'aparcament inferior amb un pamet escàs de neu nova que ha caigut a la nit, amb un cel bastant blau pel cap de setmana que donaven. És tard, doncs surto a un quart de dues i ja està tot "petat" i estrenat. Fins i tot ja han baixat la cara nord del Fajol Gran!!! No tindré temps d'arriba al Bastiments i després de parlar amb un noi que m'informa que la nord del Bastiments també l'han ben estampat inclús Prat de Bacivers, canvio de rumb i m'en vaig a les pales del coll de coma de l'Orri que baixen orientades a nord, mateixa orientació que la nord del Bastiments. Bona neu pols per traçar a gust sense que sigui tot un "patatam" de traces. Torno a posar pells i m'enfilo de nou al coll de la marrana. Aprofito per baixar per una de les canals que també està molt bé i a dos de tres tocats ja torno a ser el cotxe, just per fer bullir la pasta i coure les croquetes!

Molt content que la Gemma i la Sira s'ho hagin passat també bé!,


Samuel