diumenge, 24 de febrer del 2019

PIC DEL CAP DEL PORT

Amb les vistes preses des del Fonfreda la setmana passada, cal aprofitar les sud de la zona del Roc Melé, doncs el sol hi pica fort i no sempre estant tan blanques. La idea és recórrer la vall del riu Sant Josep, que marxa tot oest, planera i llarga, fins gairebé al fons on anirem a fer el pic que queda més al nord-oest, el Cap del Port, de 2749. Té bones pales sud, un petit llac i curiosament és un racó que cap dels tres ha visitat mai amb esquís, que ja costa quan comencem a tirar les cartes per la pròxima sortida.

Avui anem tres, però del cotxe vé n'haurien pogut sotir dos. Jo m'he deixat la jaqueta, en Russi s'ha deixat les ulleres...i en Jow s'ha deixat els mitjons de recanvi... En fi sort que entre tots tenim recanvis, així que avui aniré amb el plumes d'en Jow i en Russi amb les meves ulleres!!!

Tot i que pica el sol, avui no fa tanta calor com sembla. Sortim xino xano i pugem pel costat dret del riu, mentre veiem tres francesos que van per l'esquerra. Com que hi ha neu no passa res per anar per la solana, però amb falta de neu hauríem d'anar per l'altre costat. Sense creuar el riu anem enfilant aquesta llarga vall plana, molt xino xano.

Ens plantem sota el refugi al cap d'un parell d'hores. De lluny fa bona pinta i està ben situat. Ens quedarà pendent fer la baixada sud del Cabaneta anant a parar el refugi. Llàstima de les traces de motos de neu...sembla un circuit de cross tota aquesta zona. No tarden a aparèixer els andorrans amb les seves motos. Sembla mentida que amb la regulació d'esquí de muntanya que va apareixent a Andorra de les motos no se'n parli. Vall d'Incles que rerpesenta que està protegit, resulta que està trillat de motos de neu, sobretot davant el refugi de Siscaró...i la Zona del Vall del Madriu, una altra "joia" segons els andorrans, petada de motos de neu...en fi.

Mengem una mica i enfilem tot sud les pales redreçades que porten al llac. A partir d'aquí el pendent es suavitza i pels lloms arribem amb esquís fins dalt del cim, tot contemplant la bona pala que tenim fins al llac i del llac fins al fons de la vall. Voldríem anar carenjant i fer el Cabaneta, però les sud-sud tenen menys neu i potser la guardarem per més endavant. Les bones són les sud-est!!! Grans vistes des de dalt, pells fora i bona baixada per neu primavera (no cremeta perque li falten cicles de regel) però si de bon esquiar, gràcies al fred que encara fa en altura. Avui tot i el sol, dia radiant i una brisa fina, calor calor, no n'ha pas fet!!!

Amb mitja hora ens ventilem la baixada, tot i que per tornar fins al cotxe ho fem per la banda obaga, no sense abans gravar el video APM del dia... En Jow provant de travessar el riu per un pont de neu clarament inestable que es trencarà. Video en mà, remullada doble al canto. Sort que ja érem a 10 minuts del cotxe, perquè només així es podia temptar la sort.

14 km i +1050, en 5 horetes calmades però ben aprofitades.