diumenge, 11 de novembre del 2018

BALANDRAU I TRES PICS

Escapada matinal aprofitant que encara hi ha molta neu. Fa temps que no pujo el Balandrau i tenint en compte que ha plogut a cotes altes, potser trobarem la pista neta per sortir de just la corba del torrent, punt ideal per pujar amb esquís. En el fons, tot i ser matinal, encara somio amb la possibilitat de fer el Torreneules per la cresta. A l'estiu fa anys vaig poder-ho fer matinal amb 4 hores, però no és ben bé el mateix...Li comento en Xevi de provar-ho si anem bé...i en tot cas a baix a Coma de Vaca recular sinó es factible.

Sortim al matí alla dos de nou, després de creuar unes clapes de neu amb el cotxe que fan que podem aparcar just on voliem. El dia s'ha llevat més rúfol que no penàvem, està tapat tot i que no fa gaire vent. La neu la tenim des del cotxe, amb els esquís als peus, tot i que no durarà gaires dies perquè es veu l'herba a la part de baix. Anem a bon ritme i pugem el Balandrau pel torrent mentre veiem isards a tort i a dret, fins i tot un parell que s'esbatussen de valent. Fem cim amb un pèl de vent, però totalment soportable (res del previst). És d'hora, i la neu encara està dura. Traiem pells i baixem cap a Coma de Vaca, primer amb una neu dolentota que sense arribar a crosta ja s'hi comença a assemblar perillosament... Sort que a mesura que baixem va millorant, fins que dins el torrent trobem una neu acceptable que ens deixa girar bé, i així ens plantem al refugi. Són un d'onze...no farem pas el Torreneules. Hi ha dues hores de feina a pujar la cresta, més 1 hora i mitja a baixar i tornar a pujar fins al coll, total gairebé 4 hores, vaja, a les dues al cotxe i en canvi hi volíem ser a dos d'una. Deixem el Torreneules per una altra ocasió que tinguem tot el dia, esmorzem tranquil.lament i després comencem la pujada direcció el Fontlletera.

Pujada ràpida, sense arribar el Fontlletera i ens decantem cap al Tres Pics, per tornar a pujar el Balandrau. Foto de cim, pells fora i ara que ja fa estona que fa un dia radiant, baixada amb neu cremeta i ràpida fins al cotxe!

En total +1300 i 12 km. Afegir-hi el Torreneules és passar de +2000, feina per un altra dia.