dissabte, 11 de març del 2017

GRA DE FAJOL PETIT



Ahir m'en vaig anar a dormir amb la intenció de fer la pala sud del Costabona i poca cosa més, volia fer matinal i ser d'hora a dinar a casa i tampoc tenia ganes de cansar-me molt. Però també anava pensant alternatives que m'engresquessin fort, tot comptant que potser estic aprop de tancar temporada aquest any perquè cada dia la panxa de la Gemma està més a punt d'explotar!!!

Fa un parell d'estius vaig fer una matinal corrent a la zona del Balandrau, pujant el Torreneules per la carena i baixant per la vall. A mesura que m'acosta a Sant Pau de Segúries ja començo a mirar a quina cota està la neu en cas que m'atrevís a fer-ho... però per altre costat em frenen els +1700... a l'estiu van ser 4 hores de molt bufar, ara tampoc seria menys encara que baixis esquiant, ningú regala res... i la carena des de coma de Vaca per pujar el Torreneules a l'hivern és un bon repte... potser millor compartir-lo i no avui que vaig sol... així que em salto el trencant de Tregurà tot anant direcció a Setcases per fer el pla inicial. Abans però també m'he mirat com està de neu la vall del Catllar, molt allavosa i que algun dia vull baixar. Amb aquestes calorades està tot molt assentat, seria bon dia... però un cop a baix hi ha molta feina de bosc per sortir o per la carretera o desnivell per tornar a la pista... marremiauuu... continuo cap al Costabona, no sense abans deixar anar alguns pensaments sobre la pala-canal est del Gra de Fajol petit, que fa quinze dies ens vam mirar prou bé amb en Miquel. Algun dia s'haurà de fer. Com també s'haurien de fer dues canals que baixen de la cresta del Pastuira, estretes però estètiques i de pendent sostingut, ideals per fer amb neu assentada doncs a dalt hi ha una bona zona de càrrega... segurament avui hauria estat bon dia també.

Mentre vaig rumiant de cop em topo amb la barrera als morros a la pista que puja sota el Costabona... l'han tancat just aquesta setmana!!! Les nevades han deixat neu a les arreconades i ara es veu que no es pot passar. M'acaben de pendre la cartera!!! Ja m'he passat el trencat de Tregurà!!! Rumio... no em motiva gaire anar a Vallter, la majoria de cims els tinc ben trepitjats... ep! No! Si fés la pala canal del Gra de Fajol Petit pujaria aquest cim amb esquís que a l'hivern no el tinc fet! Cop de volant i cap a l'aparcament inferior de Vallter.


Calço esquís que deuen ser dos de nou, vaig pujant amb la idea al cap, però no vull anar pel coll de la Marrana i fer el Fajol gran... vull anar directe al petit. Vaig sol i no em ficaré pas a les canals típiques, però just al costat del camí d'estiu de baixada surt una canal ample que s'estreny al final i que no té massa pendent. La neu està al punt. Calço grampons i amunt. Em faig un bon fart de bufar, doncs el desnivell passa ràpid quan puges escales... no es que segueixi traça però és que per pujar una canal no hi ha altra manera que tot de dret! Arribo dalt prou d'hora i continuo fins dalt el Fajol petit just quan baixen els primers. Ja he pujat amb la idea que si no veig clara la baixada torno pel mateix lloc. Abans d'esmorar però trec al cap a mirar la sortida... mmm... la neu al punt i puc sortir amb els esquís del mateix cim! Ja esmorzaré a baix! Ara és el moment. Pells fora i avall!!!

Molt bona neu i al punt per baixar aquesta pala-canal que tan estètica és quan puges amb el cotxe a Vallter. Un cop a baix, poso pells, m'allunyo de sota la canal fins agafar el camí de pujada i allà esmorzo. Després més pells i a les 11 al cotxe! Canal de pujada, canal de baixada, 700 m de desnivell directe i constant... diria que és de les baixades sostingudes mes llargues de la zona​... tot plegat molt content si aquest fós el fi de temporada... i sinó esperem la pròxima!

Samuel

3 comentaris:

Traçant somnis ha dit...

Quina bona improvitzada!

Samuel ha dit...

És una sortida curta i ràpida d'uns 800 de desnivell però mira, mai trobava l'excusa per fer-la!!! Ahir em mirava les canals del Pastuira...són llargues com aquesta i pendent igual...orientades a est! A la llista per quan es pugui!

Anònim ha dit...

Ole, està ben bé la pujada i baixada :)

Xevi