dissabte, 21 de maig del 2016

PIC NEGRE D'ENVALIRA


Sortida llampec als Pics Negres d'Envalira gràcies a la piulada d'esquidemuntanya.com d'en Saballut que ens dóna bona informació de la zona...i veig que encara és possible fent quatre bons girs aprop de casa, encara que ja siguem a mig maig!


Però per trobar bona neu cal sortir d'hora, així que em llevo ben d'hora, ben d'hora com algú deia i a tres quarts de vuit del matí ja sóc al Pas de la Casa. No hi havia previsió de nit freda, però encara he hagut de posar ganivetes al fals coll de l'isard i al coll de l'isard. A les 9 del matí ja faig el primer cim, el més occidental, esmorzo que encara no havia menjat res des que havia sortit de casa, trec pells i faig una bona baixada per la pala sud passant més avall de l'estany fins que s'acaba la neu a una mica menys de 2500 m. Torno a posar pells i torna a enfilar-me cap al cim, però aquesta vegada faig la punta oriental dels cims. M'hi estic una estona menjant una mica i esperant si s'haurà estovat la canal oest que baixa cap a Grau Roig. Quan m'hi acosto en surten dos que pugen amb piolet i grampons, em diuen que no està massa bé, dura a dalt i podrida a baix...canvi de plans, toranré pel mateix lloc així aprofito que encara no són ni les 11 i la neu no s'haurà estovat massa.

Quatre girs i sóc a baix amb un obrir i tancar d'ulls, potser la última baixada de la temporada. Esquís a l'esquena fins el cotxe poc més de 10 minuts i a dinar a casa!!!


Samuel