diumenge, 2 de març del 2014

PIC DE CASAMANYA


Aquest any encara no havia trepitjat neu andorrana i mentre la Gemma continua amb la recuperació del canell, les sortides que busco són ràpides...com el Casamanya des del coll d'Ordino. Aprofitem el cap de setmana per estovar-nos en aigües termals i amb la nevada que ha caigut aquests dies a Andorra, ens llevem diumenge per fer una mica de turisme al Santuari de Meritxell (l'antic i el nou) no sense abans haver tret una mica "el ventre de pena" aprofitant aquesta neu nova. La Gemma es queda al coll d'Ordino, estirant les cames, mentre jo pujo al Casamanya per la carena i baixo per la vall. Al principi segueixo una traça del dia abans, però que en sortir del bosc, es llança per les pales est i torna a la carretera. Em tocarà obrir traça fins al cim. La neu es fonda i tot i que bufa una mica de vent, aquest no és pas gens molest. Són uns +800 de desnivell i em sembla que em dec fer gran, perquè trigo 1 hora i 50 minuts bufant de valent...em consolo pensant que no és el mateix neu compactada que obrir traça...però la veritat és que a 100 metres del cim he hagut de fer encara 4 ó 5 parades per arribar-hi!!!


Bones vistes miris on miris, doncs el cel és blau i el dia radiant. El vent encalma a cops i tot i que vaig sol em sembla veure en bones condicions la pala est que es fica a la vall. Trec pells i sense perdre gaire temps, m'hi llenço de dret. Bona neu pols, bona baixada. Em recorda una mica a la circular del Puigmal ara fa unes setmanes...potser per la solitud, doncs també anava sol...no, no, jo diria que pel recorregut, pujada per la carena i baixada per una vall, seguint el torrent, alternant bones pales amb zones més planes... De fet són aquestes les baixades que més m'agraden, on pots anar traçant amb velocitat però suaument i la ment desconnecta i es deixa portar, pendent avall, sense massa esforç...

Al final he trigat dues hores vint minuts pujar i baixar fins la carretera asfaltada, bé encara en farem alguna cosa de mi!!!. Allà trobo la Gemma i tornem cap al cotxe caminant xino-xano.

Aquesta sortida, crec que la repetiré, de fet espero repetir-la ben acompanyat!!!


Gemma (escalfant motors) i Samuel

1 comentari:

Traçant somnis ha dit...

Bona neu malxinat!! Ja veig que no perds pas el temps!