dissabte, 24 de desembre del 2011

VALLTER...i PUIG DE LA COLLADA VERDA

Primera sortida d'esquí de muntanya amb en Jow. Ha costat quadrar un dia, entre la feina i tot plegat no és gens fàcil. Pel que es veu, l'encertem...vaja, que més vent no hauria pogut fer!!! Quan arribem a Setcases personal de l'estació ja informa que està tancada per forts vents...Nosaltres però, decidim provar-ho. Arribem a dalt amb una bona ventolada. Ens costa sortir del cotxe, però tinc ganes de provar els equís nous encara que només sigui per pistes. La gent però no s'espanta i comencem a veure els primers amb els esquís de muntanya als peus. Finalment sortim i ens calcem. Sembla que vagi amb "peücs", quines botes més lleugeres. Tinc dubtes però a la baixada, tan lleuger potser no m'agafaran prou. Comencem a enfilar amb vent de cara. Alguns dels que s'han llevat d'hora ja baixen. Màxim fins les Marmotes. Em sembla veure en Dani que ja baixa! Nosaltres anem seguint amunt fins que el vent es fa insuportable. Les ràfegues de vent se'ns emporten pista avall, quan no ens tiren a terra. Busquem un recer i per cremar una mica de calories, agafem les pales i ens fem un resguard. Aquí almenys no toca el vent. Però tampoc para. Mengem una mica, xerrem, traiem pells i avall! Molt bones sensacions amb aquestes pistes dures. L'esquí traça bé i les botes agafen fort la canya. Tot i que curta, quedo molt satisfet de l'esquiada, més que res pel material. Ara falta veure una sortida llarga. El tema de la llengüeta que es treu, millora molt la movilitat i la rotació del peu, però no em sembla massa pràctic...masses "trastos" a la motxilla. Ja veurem com ho faré.

A les 12 ja som a Setcases, ens falta fer alguna cosa més. Tenim tot el dia. Proposo anar a treure el cap a l'antiga estació d'esquí de La Preste, a Prats de Molló. Amb una hora ens hi plantem, fem una mica la conya d'anar a recollir tres forfaits comprats "online"... però des del "xiringuito" se'ns informa que és una "ancient" estació d'esquí...jeje, ja hem rigut fort. Mirem el mapa i ja estudiem possibles sortides des d'aquí cap al Costabona. Quan hi hagi neu, hi tornarem. També ens mirem la vall de la comalada, sembla que té força neu. L'any passat però hi vam anar més a finals de temporada, potser millor que ara. Aprofitem i amb les bambes ens enfilem de 1700 fins a 2400, al puig de la collada verda. Ens quedem a 5 metres del cim, doncs anem amb bambes foradades i sense pals i pel "casquet" final hem d'arriscar massa, rellisquem sobre la neu. Dalt hi ha neu contínua a la cara nord, per anar directament fins a Vallter, tot i que surten força pedres. Aquí el vent tampoc fa vacances. Baixem corrent i a 2100 ens escalfem una mica dins una cabanya. En Jow ja la té encesa, no tira massa, però el foc és foc, aquí i a la Sibèria. També escalfa. El vent continua i encara hem de dinar. El menjar és al cotxe, així que baixem corrent. Al final fet i comptat hem aprofitat el dia. Traiem també el cap pels banys de la presta...tot una mica abandonat i tancat, quina llàstima. Aquest serà el llegat de la nostra generació, construccions en desús escamapdes arreu...que no hem pogut mantenir i que fa anys que no són rentables. Arqueologia pels nostres fills.