dissabte, 26 de març del 2011

PIC DE COMA D'OR, PIC DE LA LLOSADA I TOSSA RODONA

Em truca en Russi divendres al vespre: Que hem de fer?. Havíem parlat de la vall de Comalada, però ahir ja vaig estar al Canigó i pensem més aviat en alguna cosa per Andorra. El Pic Alt de Cubil sembla bon candidat, tot i que és lluny, força temps dins el cotxe. Al final marxem sense un objectiu clar, tot i que sonen diferents noms i a mesura que ens anem acostat a Puigcerdà anem afinant el "tiro". Per l'Albert millor que no tornem massa tard, així doncs potser el Coma d'Or per la vall d'engràcies o d'en Garcia segons els mapes pot ser un bon objectiu.

Calcem pells i amunt. La neu està al punt, tant al punt que potser ja s'hi podria baixar disfrutant. Anem progressant per la vall fins arribar al coll. Allà baixem cap al llac i remuntem la primera pala. L'Albert i en Russi aprofiten per pujar el Pic de la Llosada. Amb la Gemma tirem amunt i penso que tot baixant ja el podré fer. Afrontem l'última pala després de fer un mos i arribem al cim del Coma d'Or. Bones vistes i també forces núvols que s'acosten. Sembla que a la Tosssa d'Alp potser ja hi plou. Hora d'afanyar-se. Amb en Russi remuntem els escasos 10 metres del cim vei, traiem pells i avall. Neu primavera, que deixa baixar sense problemes. Arribats sota el pic de la Llosada, carrego esquís a l'esquena i amunt pel dret. Faig el tros de carena arribo el cim, poso esquís i avall. Ens reunim, fem un altre mos i baixem tots junts fins sota el coll, on ens tocarà posar pells per tornar a pujar. Aprofitarem que tenim pells per arribar al cim de la Tossa Rodona, al nord del coll. Ara si que toca espavilar. Potser al final no caurà ni gota, però amenaça pluja. Pells fora i avall que fa baixada. Disfrutem ben bé fins cota 2100. A partir d'aquí es tracta de perdre poca altura amb flanquejos de neu tova per arribar el cotxe sense remar en excés. Bona jornada d'esquí, cansats, amb gana, però satisfets.