diumenge, 4 d’octubre del 2009

CLARABIDE I PUNTA GÍAS

3 i 4 d'Octube de 2009

Decidim visitar aquestes muntanyes que en Maso un dia ens va recomenar. La nostra intenció és fer les tres puntes dels Pics Clarabide i el Punta Gías, que està un pèl més allunyat.

Sortim amb la intenció de dormir al refugi. Aquesta època ja no comptem trobar-hi massa gent. El primer dia pugem des del pàrquing que hi ha després del Càmping Aneto fins al refugi d'Estós. El camí es força maco, travassant primer el tram engorjat fins arribar més amunt on s'obre la vall. Observem uns quants voltors, continuem caminant i arribem al refugi on trobem lloc.

L'endemà ens llevem ben contents, fa un dia de collons i enfilem amunt per la vall de Gias. Un cop sobrepassats els llacs, el camí s'enfila més dret fins arribar al coll. Del coll al cim és força ràpid. Coincidim amb un parell d'aragonesos molt trempats. Amb ells fem els dos pics secundaris del Clarabide. Després d'un mos, baixem fins el coll per mirar per on es puja la Punta Gías. Trobem una canaleta a la dreta amb bona pedra, que ens permet enfilar-nos com unes cabres. Arribem al cim fem quatre fotos i avall. La nostra intenció és baixa fins al cotxe i tornar a casa tot d'una tirada, així que el ritme és infernal. La pobre Gemma arriba al cotxe amb les cames tan acostumades a caminar que si hagués hagut de baixar 3 o 4 km més em sembla que tampoc hauria passat res!!!