diumenge, 10 de març del 2024

RASOS DE PEGUERA

Comença el mes de març i tornen les nevades al Pirineu. De fet gener i febrer són mesos secs a les nostres contrades, així que tampoc ens ha d'extranyar haver d'esperar fins a març per tenir una bona regada. Feia temps però que no plovia de forma tan extensa un quantitat destacable, 50 litres per m2 a bona part de Catalunya, com ho ha fet aquest dissabte. Al Pirineu no ha estat menys i això és gruixos de 50-70 cm arreu. Diumenge hi ha bona previsió, però nosaltres tenim concert infantil a Sallent, així que mentre les nenes assajen al matí el nostre radi d'acció es limita a Rasos de Peguera. No és lloc de grans pendents, però no hem d'oblidar que aquí es van fer les primers esquiades. Així que a les 9:30 després de deixar les nenes pugem direcció Rasos amb l'esperança de poder aparcar. Al final ens en sortim prou bé, però en canvi el dia està boirós, aquí no sortirà el sol en tot el matí!
Fem una versió retallada de la clàssica sortida que ja vam fer amb en Xevi fa tres anys. Sortim per la pista direcció a les antenes o Torreta dels Enginyers, cim que té les millors vistes de Rasos (tenint en compte que la resta de cims són dins el bosc tupit. Avui però la boira no ens deixa contemplar la vista, que hauria estat formidable amb el tou de neu que hi ha. Sense treure pells planegem altre cop fins al pla i pugem per dins al bosc fins als Rasos de Baix, on podem treure pells i baixar per l'antiga pista o tallafoc que et deixa al coll. Tornem a posar pells i remuntem fins la carena, per ara sí baixar per una de les pistes de l'antiga estació, que et deixa a la cota de la pista que porta a Fumanya. Tornem a calçar esquís i pugem fins la cota 1926 on hi ha el remuntador nord, per baixar la que devia ser la millor pista de Rasos, totalment nord i amb bona pendent. Calcem pells per últim cop, i com que les de la Gemma no enganxen gaire i s'hi fan pans, fem intercanvi d'un esquí i pugem tots dos amb un esquí canviat, així anem millor. Arribem a la creu de l'aparcament i ara només queda baixar fins al cotxe.

En total tres horetes de paisatges nevats, un dia fred però no ventós, d'on han sortit gairebé 10 km i +500 positius. Ara toca espavilar-se, per ser a les 15:30 dins el Teatre de Sallent, on aparquem just 20 minuts abans, temps suficient per fer uns espaguetis amb ou ferrat i salsa tomàquet!