diumenge, 13 de setembre del 2020

PIC DE BENTAIOLLE I PIC DE TARBESOU

Mai havia pujat al Tarbesou caminant, només amb esquís, però moltes vegades passant pel coll de Paliheres m'hi volia escapar, però el problema és que hi arribava de pas cap altres llocs. Aquest cop i veient que són desnivells que poden fer les nenes, m'ho vaig mirar per dormir al coll mateix i fer una mica d'excursions per aquesta zona. Primer em vaig emocionar amb una travessa de tres dies, però després vaig pensar que millor fer un dia, dormir a la furgo i després travessa de dos dies. Divendres tenim una bona tirada fins a Ax les Thermes, parem a comprar mapa que no en tenia i a jugar una mica als tobogans del parc. Total se'ns fa una mica tard i quan pugem al coll, en comptes de fer una gran caminada baixem cap a Mijanès per aparcar a mitja baixada i anar caminant fins el refugi, passant per tres estanys que a finals d'estiu estan força secs. Ens trobem un bon ramat de vaques, pel que es veu bastant territorials, així que hem de fer alguna giragonsa, cosa que ens ajuda a veure "bambis"!!!

El refugi es petit, però 6 ben apretats hi caben, no hi ha matalassos. Tornem caminant i anem a fer el sopar i a dormir, que demà toca caminar fort.

Dissabte matí fa un sol que esquerda el cap. A la nit ha fet fresca, així que no ens confiem i ens emportem paravent. Hi ha molta gent al coll, tothom va cap al Tarbesou. Nosaltres movem la furgo una mica més enllà i sortim caminant d'un camí de carro per anar a fer el Pic de Bentaiolle. El tinc mirat per l'hivern, per sortir de Campagna de Sault i fer-lo amb esquís, així que volia mirar si era bonica la zona. És una caminanda de 300 de desnivell i uns 5 km, factible per les nenes. Ens passem el camí parlant, així no es fa pesat. Dalt del cim bones vistes. Des d'aquí es veu molt lluny el coll de sota el Tarbesou que volem fer a la tarda...doncs volem domir als llacs.

Tornem caminant xino-xano i dinem al coll. Com que toca caminar més a la tarda, fem una migdiada fins a quarts de cinc. Jo de mentre faig les motxilles de tot els que ens emportarem. Els fa molta il.lusió dormir amb tenda, i a mi també que fa temps que no la faig servir. Sortim gairebé a les 5, seguint el GR direcció als llacs, que passa abans pel coll. La Sira troba un rovelló pel camí! Ben contenta ja el vol fer per sopar. Un cop al coll veiem els tres llacs. No sabem a quin dormir, però des d'aquí dalt al tercer llac si veu molta gent.

Baixem caminant i quan passem el primer llac uns francesos ens diuen que a l'últim hi ha "tot déu" i que al fons del primer llac hi ha un bon lloc pla. També trobem la gendarmerie que va dient a tothom que està prohibit fer foc. Acampar cap problema. Gairebé igual que a casa nostra, on els pesats de les administracions i agents rurals s'han passat l'estiu perseguint gent pel pirineu perquè no dormin amb tenda i ho facin pagant als refugis, campings...quin país voleu construir!

Muntar la tenda és molt divertit. Potser serà justa per quatre, però tocarà acostar-se més. Tenim "por" de fred, però quan veig el poc espai que hi ha penso que tindrem calor. Traiem el fogonet i fem el sopar i a les 9 ja som al llit! Les nenes entusiasmades, dormen com angelets tota la nit. Potser hi han ajudat els +600 i 8 km que han fet.

Diumenge ens llevem, desmuntem tenda i fem l'esmorzar. Toca tornar, no sense provar de passar pel Pic de Tarbesou! Són +400 des dels llacs, així que no hi veig problema, i xino xano anem guanyant cota. Avui hi ha molta gent pujant per tot arreu. Molts dels qui ens trobem, en veure les nenes tant petites les feliciten per ser tant caminadores, i elles ben contentes! Arribem al cim, quatre fotos, mengem i baixem per la carena cap al cotxe, on arribem a l'hora de dinar.

Gelat de tarda i cap a casa! La pròxima cap a Mentet!