diumenge, 13 de maig del 2012

PIC D'ALBA i MUELA D'ALBA

La temporada d'esquí comença a enfilar el seu final, sobretot després de l'última setmana de temperatures altes, molt altes. Tenim la costum de fer en aquesta recta final una visita a la zona de les Maladetes, bé una o dues, depèn de com estigui el panorama. Aquest any tinc al cap el Pic d'Alba. No l'hem fet cap dels tres, (en Maso i en Jordi que al final no han pogut venir) i tampoc hem pujat mai per sota el pic de Paderna ni per la vall que queda a l'oest amagada. Així doncs ja tenim objectiu.

Carreguem trastos, pengem la "nevera" i marxem els tres cap a Benasque, xino xano on arribem a les vuit del vespre, just per treure el cap a l'outlet per no comprar res. D'aquí pugem cap a la Besurta, molta gent i molts cotxes, també molta més neu que l'any passat, doncs pràcticament tens la neu a 10 minuts, encara que està molt humida per la calor i les pluges. Nosaltres aparquem més avall, just sota el Paderna doncs pujarem per aquí. Aquest any han senyalat els aparcaments, cosa que està bé, doncs tot queda més endreçat i hi caben més cotxes. Sopem i a dormir.

Ens llevem amb el cel una mica ennuvolat i amb quatre gotes, que ens fan retardar la sortida. Al final a les 7 carreguem esquís i amunt. Després de caminar un quartet i just abans de calçar esquís, ens refugiem sota una roca, a esperar que passi la tamborinada. Fa un ruixadet, que empitjorar la neu no ho farà pas, doncs ja està prou pastosa... Passada la tempesta, la calma. Esquís als peus i amunt, flanquejant per sota el Pic de Paderna, entrem a la vall, molt penjats per l'esquerra si bé baixant una mica es podria anar pel mig sense fer gaires malabars... Aquí en Russi l'encara pel centre de la vall i en Joel i jo remuntem per la carena. Al final ens retrobem al mateix punt i d'aquí enllacem fins sota la canal d'accés. La pugem amb esquís fins on es deixa fer, esquís a l'esquena i amunt. Deixem els esquís i a peu arribem fins dalt al cim, després de fer una mica de cresteta. Hi ha gent, però no exagerat, la majoria deu ser a les Maladetes o a l'Aneto. Quatre fotos i baixem a recuperar els esquís. Els calcem dalt la canal i fem els quatre girs, sense complicacions i anem a buscar el llom on mengem una mica. Tira una mica d'aire i el dia s'ha arreglat força, però la neu continua pesada. Decidim anar fins al collado de Alba, on depenent de les ganes anirem cap al Sayó o cap a la Muela de Alba i la Dent d'Alba. Un cop a dalt del coll, pràcticament amb esquís fins dalt, veiem una mica lluny el Sayó, bé no és que sigui molt lluny, però hi ha neu i els esquís els hem deixat a sota. La perspectiva d'enfonsar-se en aquesta neu tova no ens motiva massa i marxem cap al nord-oest a provar la Muela i la Dent. Després de enfilar-nos per tots els rocs possibles arribem a la Muela, però per anar a la Dent era millor pel coll que queda entremig. Estem cansats així que la Dent allà es quedarà per una pròxima sortida...amb la Muela ja en tenim prou.

Tornem al coll, calcem esquís i avall, direcció a la Renclusa. La neu, que dir-ne...una mica pastosa i enganxosa, tot i això baixem fins a gairebé 10 minuts del pàrquing de la Besurta, doncs hi ha neu per sota la Renculsa que es pot baixar, fent una mica d'skicross...

Esperem que entri una mica de fred i arregli la zona, doncs tenim ganes de tornar-hi!!!