diumenge, 1 de gener del 2023

2022 - CAP D'ANY PALLARS (Pic de l'Orri i Bassa de Boscàs)

Les festes nadalenques han estat capritxoses aquest any i han caigut o en divendres o en dilluns, inclòs cap d'any, així que al final no hi havia gaires dies per fugir de la feina i escampar la boira. Marxem divendres en vé dinat direcció al Pallars, per aprofitar i fer una mica d'esquí de pistes tots junts i també alguna caminada. El cap d'any en sí l'aprofitarem per veure amics que ja fa una setmana que són per allà. Divendres anem a dormir a l'estació de Portainé, per poder-nos llevar el dissabte a punt per esquiar. Per les nenes aquesta estació és genial i a mi també m'agrada per elles! Pistes verdes llargues i fàcils que ja vam fer l'any passat. Aquest any ens atrevim a pujar al telecadira de 6 i anem fins a dalt de tot, on podem baixar un parell de vegades per l'esquerra fent una pista verda ben llarga, d'uns 7-8 km fins a l'aparcament principal de l'estació.  El segon cop fem un tros de pista blava però també molt fàcil de fer. Això combinat amb el telecadira de 3 que ens hi abonem de valent fa que les nenes s'ho passin pipa i quedin ben satisfetes després de més de 3 hores d'esquí. A mig matí ens creuem amb en Jordi de Sant Celoni, que ja fa pells mentre tenen la canalla a curset. Un cop acabem nosaltres, aprofita la Gemma per esquiar una estona més sola fins l'hora de dinar mentre m'emporto les nenes, les canvio i fem el dinar, uns bons espaguetis amb ous ferrats que ens els hem ben guanyats!

Un cop tots hem dinat i mentre les nenes descansen i dibuixen, aprofito per posar pells i pujar fins al pic de l'Orri per les pistes tancades de l'esquerra per acabar baixant pel mateix itinerari que hem fet amb elles, així també gravo el quilometratge. Amb una hora i poc entre pujar i baixar quedo ben cansat, així que recollim trastos, baixem a Rialp a buidar i després anem cap a Arcalís, el poble dels hippy's on farem el cap d'any amb uns amics, que és una bona sorpresa per la Sira i la Nora, doncs s'hi troben la Ilona i l'Aniol! Com que el dia va de sorpreses, després que la xemeneia de la casa faci una bona fogarada pel barret, pugen els bombers a comprovar que tot estigui  bé i vès per on apareix en Furi que devia fer 10 anys que no el veiem, que ara està als bombers i no als GRAE!

Bon sopar que preparen els amfitrions (moltes gràcies per tot) i bones campanades a l'església del poble que és tota una festa! Els mateixos veïns són els encarregats de repicar les campanes i tot el poble ho celebra davant mateix! Nosaltres ens quedem a dormir a l'aparcament de l'entrada amb la furgo i l'endemà no ens llevem gaire d'hora. Pugem a visitar Espot i a la tarda just després de dinar pugem caminant per les solanes fina la Bassa de Boscàs, sobre el port de la Bonaigua. Volíem pujar fins l'estany de Pudó, però tot i ser orientació sud a partir de 2200 metres ja hi ha força neu, així que girem cua i tornem cap a casa havent gaudit de tres bons dies a la muntanya! Bona any 2023 per a tothom!