diumenge, 26 de juliol del 2020

PUIG PERIC i Les Angles

Cap de setmana post-confinament ben aprofitat, per la cerdanya francesa. Dissabte pugem xino-xano, parem a Saillagouse a jugar una estona i després anem al riu que baixa de les Bulloses a veure en Joel i familia que s'estan refrescant al riu. La temperatura és més aviat alta així que ens banyem tots.

A la tarda, ja amb el sol més baix, agafem les bicis i fem la volta al llac de Matamala, als Angles, volta molt xula amb bici que ja vam fer l'any passat. Aquest cop però la Sira el fa pedalant sola amb bici, sense rodetes ni res. Hem començat tard i sort que he agafat el frontal perquè ja tinc força clar que se'ns hi farà fosc. La fem en sentit horari, des de l'aparcament on dormirem, al costat est. La Sira la fa pràcticament tota pedalant, però abans de travessar la presa canviem cadiretes i ara la Nora la porto lligada a la meva bici i la Sira descansa a la cadireta amb la Gemma.

Arribem al cotxe, sopar i a dormir...quedemà diu en Joel que em passa a buscar ben d'hora per fer el Puig Peric.

L'endemà al matí sortim de l'aparcament de l'estanya de Balcere, però al cap de 5 minuts en Joel recula que s'ha deixat la gorra pel sol. Jo segueixo pujant, sense apretar i amb el frontal per anar-lo esperant. Quan m'atrapa seguim a tot drap fins que una branca em fa un placatge en tota regla. Sort que no m'ha anat a l'ull. Ai que la branca em vol avisar...Seguim pujant a tot drap i enfilem cap a la carena. Suo de valent, el segueixo justet, més aviat perquè no em vol deixar que no pas perquè jo l'atrapi. Arribem al cim amb un bon temps, però em sembla que ho he donat tot a la pujada. Sortint al matí he menjat poc per no dir gens i també he begut poc.

Quan comencem la baixada mica en mica baix notant que la màquina no rutlla. Un cop som al pla i en Joel comença a trotar provo de trotar però miau, trenco biela. No em segueixen les cames ni la manxa...m'espera i avaluem danys. Quatre exercicis de fisio i ja començo a veure-ho millor. La manxa tarda un rato a posar-se a punt...no fins al cap de mitja hora o tres quarts que podem tornar a baixar corrent. Conclusió, falta de forma física i potser un cop esmorzat he arrencat a córrer massa ràpid amb la panxa plena. Hauré d'anar amb els de tercera divisió, està clar que a la primera divisió no aguanto el partit sencer!

Arribem al cotxe després de 3 hores i 40 minuts, quan pensàvem fer-ho amb una hora menys. Hem fet uns +1300 i uns 17 km. Fa 10 anys amb aquesta estona feia +2100 i 22 km... Uuuuuu!

Deixa el tros de Samuel que queda a la furgo i a la tarda anem a caminar cap al castell d'Usson, a veure si així estirant les cames es posa la musculatura a lloc. A la tarda passem altre cop pel llac dels Angles a banyar-nos un rato i cap a casa falta gent.1

Nora, Sira, Gemma i Samuel

Joel i Samuel al Puig Peric