diumenge, 15 de novembre del 2015

VALLTER-MENTET


Cap de setmana de bon temps, una matinal al Pirineu és possible. Comencem a moure missatges i al final tenim tres valents per la jornada que ens espera. Em llevo diumenge al matí i veig missatge del quart valent!!! Ja tenim "d'Artagnan i els tres mosqueteros"...M'en vaig anar a dormir sense una idea clara de que fer...de fet podia variar des d'una volta a la zona del Taga, una volta per Ulldeter o anar al Montseny...però dins el cap no m'acabava d'agradar cap de les tres idees. Al final al matí quan em llevo ho veig clar: Mentet des de Vallter.

No hi havia anat mai i de ganes no en faltaven. A l'hivern és una bona clàssica amb esquís (si hi ha neu), però abans m'agrada veure com està el tema en versió "verda". Agafo el mapa d'una revolada i marxem que ja anem tard!!! Després d'un trajecte distret fins a Vallter, on els "enanos" no paren quiets darrera el cotxe (també una mica marejats), parem i sortim disparats, doncs dins ja estàvem fent "xup-xup", igual que quan deixes el caldo a fer duran un parell d'hores... Objectiu: Mantet. No sortim corrents perquè cara amunt poca cosa faríem, però sí que apretant fort arribem fins a la portella de Mentet. El poble no es veu...hi ha qui diu: vols dir que hi hem d'anar? De fet no és tan lluny, uns 6 km des de dalt la Portella i tot baixada. Avui serà una sortida al revés, primer baixada i després pujada, és a dir a donar-ho tot i tornar ja es tornarà com es pugui.

Entre caminar i trotar passem pel nou refugi privat pastoral que hi ha abans de la cabanya de Mentet (molt xulo per haver-lo pagat la UE...dic jo que en dec tenir un tros...no sé sota la barbacana, més o menys a la cara sud no?) i després per la Cabanya dels Alemanys, molt xula i restaurada amb bon lloc per 10. A partir d'aquí ja veiem el poble, encaixonat a la vessant sud de la vall, amb una accés per cotxe ben curiós, doncs primer puges un coll i després el baixes per arribar-hi. De fet és un poble ben extrany, doncs no accedeixes per la vall on desaigua el riu que hi passa, sinó per la del costat.


A partir d'aquí amb en Gordillo trotem de valent fins que em destrossa i ens plantem a baix al riu en poc més d'hora i 20 minuts. Ens descalcem i travessem l'aigua glaçada...uiii...Mentre esperem 5 minuts que arribin en Jordi i en Xevi anem fent petar la xerrada...tot i l'aigua freda quin sol i quin bo que fa!!! Un cop arribem i hem travessat tots, acabem d'arribar el poble on anem a menjar-nos l'entrepà (els que en tinguin) i fer una volta turística. S'ha de dir que m'ha agradat molt aquest poble...una mica airós a tan sols 1:30 h des de Vallter...bon lloc per retirar-se...i amb una vista totalment inèdita al Pic de la Dona. De fet des d'aquest poble segurament l'ascensió al Pic de la Dona és la "gran ascensió de la vall" i molt recomenable.

Amb la panxa plena comencem el camí de retorn...el primer tros tinc molta calor, cosa que normalment se'm posa bastant malament...les passo canutes per seguir el ritme de +800 d'en Jordi...Al final amb tant calor, samarreta fora i ara sí que em sento isard!!! Fins i tot trotem i ens plantem a dalt la portella de Mentet amb dues hores, on per ser Novembre, arribo sense samarreta de la calor que tinc!!! Apa, ara trotada fins el cotxe i fi de festa major!!! No anem gaire d'hora per ser a casa a dinar, però encara salvarem els mobles. Ves per on trobem l'Arcadi que ja estava aparcat a costat nostre al matí amb la caravana! Salut i bon profit!


Xevi, Jordi, Gordillo i Samuel