diumenge, 19 d’octubre del 2014

ESTANY DE LIAT I ESTANYS DE COLOMERS

18-19 d'Octubre de 2014

Tenia pendent portar els pares a la Vall d'Aran i l'excusa perfecta ha estat el canvi de cotxe...Amb l'Ibiza ara mateix ja era impossible viatjar 4 gaire lluny...així que aquesta sortida s'havia anat posposant...posposant...posposant... Finalment marxem per pujar tan amunt com puguem per la pista de Bagergue als estanys de Liat. Alguns errors de "novato" fan que les primeres rampes el control dinàmic ofegui el motor...cosa que solucionem traient-lo. A partir d'aquí pugem fins sota la barraca aterrada. Dinem i amb la panxa plena sortim caminant direcció els estanys de Liat. Hi tardem una hora i poc a arribar, bones vistes del Maubèrne, cel blau...el meu pare encara vol pujar més amunt...bé un trosset més. Però quan és una mica més amunt voldria anar fins una mica més enllà que hi deu haver més bona vista...al final però reculem i tornem pel camí que baixa de les mines, passant pel costat del 4x4 abandonat. Demà ja caminarem més, avui tenint en compte que ja hem fet el viatge i parat a Sort, hem aprofitat prou el dia.

Però un cop som aprop de Bagergue, decidim tirar cap al Salt del Pix, fent travessa per la vall de Varradós. Arribem al salt amb les últimes clarors del dia i amb grans vistes del glaciar de la Maladeta, on ja s'està ponent el sol. Temps juts de sopar i recollir trastos per anar a dormir.

L'endemà ens llevem i enfilem direcció a Salardú, per després pujar per la pista dels Banys de Tredós. Deixem el cotxe al parquing de sota Colomers i comencem a enfilar el camí. Amb els meus pares i la meva germana hi havia vingut ara fa més de 25 anys...la Gemma i jo no fa gaire que hi vam passar fent els "carros", però em feia il.lusió tornar-hi amb els pares. Arribem a l'antic refugi de Colomers, després passem pel nou i com que el pare encara té ganes de pujar decidim fer el circuit dels llacs. Enfilem cap al sud i passem per cinc o sis llacs més, abans no tornem al pàrquing fent una bonica circular. Hem caminat una mica menys de 4 hores, però hem tingut molt bones vistes. A veure si hi tornem abans dels pròxims 25 anys!!!