diumenge, 9 de març del 2014

VERMICELLE I CANAL CENTRAL DE CAMBRE D'ASE

Cambre d'Ase em porta bons records. Cap calent com era anys enrera, recordo el dia que en Russi em va presentar en Maso i el Xino. Havíem d'anar al Carlit, però a les Bulloses nevava. Jo ja era fora de la furgo a punt per posar-me esquís i em van haver de "pescar", tornar-me a carregar dins la furgo i vam canviar de zona. Vam anar a Cambre d'Ase. No feia gaire bon dia, però en vam treure una bona sortida, pujant el Pic de Fonseca i el de l'Home Mort, per la carena est i baixant per les pales directes a Sant Pere dels Forcats. Ja m'havia mirat les canals, però amb boira, vent i fred, aquell no era el dia per anar-hi.

Fotos: www.arkaitzmorales.com

Han passat 8 anys pràcticament clavats per trobar el dia per tornar-hi i acabar la feina pendent. Aquest any ja hi havia estat feia unes setmanes, però el dia no acompanyava gaire. Avui en canvi, era una altra cosa.

Sortim de Sant Pere amb el coet al cul, doncs en Russi aprofita per fer unes baixades amb el forfait de pistes mentre en Jow i jo ens cremem a la pujada. Ens retrobem dalt de l'arrastre i allà marxem directe cap a la canal. Comencem a trobar bona neu, pols a les obagues, i una bona traça d'esquí que gairebé entra a la canal. La seguim fins dalt i posem grampons just quan s'encaixona. Piolet a mà i gas amunt, sí dic gas, perquè en Russi posa la directe i sense parar de bufar es planta a dalt en un no res. Nosaltres tirem alguna foto, però tampoc ens encantem. No sé si hem tardat 20 minuts, el cas és que a dalt i som molt més d'hora del que ens pensàvem. Uns bascos molt trempats ens han tirat bones fotos. Un cop a dalt anem a fer la punta occidental i després anem cap a la punta oriental on hi ha la creu. En Russi li passa pel cap tornar sol cap a Ribes pel coll de Finestrelles...però al final anem tots tres cap a la canal central per baixar-la esquiant. No ens encantem gaire, traiem pells i de cop dins la canal. Al principi neu més compactada, no pas dura, i després pista avall. Sota el circ, a les obagues, neu pols i per dins el bosc fins a les pistes també!!!

Fem una paradeta sota el circ, damunt d'uns rocs, per menjar una mica i contemplar aquest entorn tan privilegiat, ben afavorit pel dia que fa, cel rabiosament blau. Un cop a pistes, avall que fa baixada. En Russi aprofita encara una mica més el forfait, mentre nosaltres dinem.

Bona jornada, feina acabada.