dilluns, 31 de desembre del 2012

MOUNT FOURCAT I SOMMET DE L'ESTAGNOL

Aprofitem la neu de la muntanya de Talc, doncs prop de casa no en tenim, per fer un parell de cims modestos però amb bones vistes del Pirineu. Són cims de 2000 metres, però que es troben allunyats de l'eix principal com es podria trobar el Taga pel sud, amb la diferència que la panoràmica és bastant més àmplia pel nord...Sortim de l'estació d'esquí Les Monts d'Olmes, no per les pistes, sinó entremig dels xalets, direcció al Mount Fourcat. Enllacem amb una pista forestal i d'allà fins sota el coll. Pujada ràpida fins al coll i de dret cap al cim, amb neu encara dura pel matí. Trams ventats sobretot a la carena, fan que arribem els últims metres amb els esquís a l'esquena. La pala sud però està impecable. Té el seu pendent, que sense ser exagerat, ens fa dubtar de baixar. La neu era prou dura a la pujada i el sol avui no té força per escalfar, amenaça canvi de temps per demà i la neu no fon...Amb això es presenta una francesa de certa edat que ha traçat algunes diagonals a la pala i ens diu que tot i que dura a dalt, a baix està perfecte! Doncs cap avall. Seguint les seves traces baixem directes pel torrent de la dreta fins al bosc a 1600 aprox. Calcem pells, travessem direcció est el bosc de faigs i pugem pel torrent que dóna directe al coll altre cop. No hi arribem, doncs ens decantem directe cap al cim del Sommet de l'Estagnole on arribem amb esquís als peus. Veient com de bé estava la baixada, decidim baixar direcció al coll i aquest cop pel mateix torrent que hem pujat, acabar d'esquiar els lloms fins al bosc, altre cop a 1600. Tornem a calçar pells i amunt cap al coll, per ara sí, decantar-nos cap al nord i tornar on ens espera el cotxe, ja amb ombra doncs són les 4 de la tarda.

Demà no pinta gaire bon temps, tot i això aprofitant que som aquí i per acabar de sumar algun metre més de desnivell, ens acostem a Montsegur per visitar el castell. Em pensava que no estava tan enfilat i malgrat que anem fora d'hores li podem fer una bona visita, segurament l'última que ha tingut aquest any 2012!!! Aprofitant que va de castells i que som al costat de Foix, fem una visita a la part antiga de la ciutat i pugem a dormir al Prat d'Albís, on gaudim d'un sopar a la "cabana des balades", sols, amb dues espelmes i un foc encès, per celebrar l'entrada d'any. Si el dia s'aixecava bo hi havia planejada una altra sortida per la zona, pujant pel coll de girabol i tornant pel de l'estany d'appy, per així acabar de conèixer millor el massís, però les previsions s'han complert i ens llevem amb neu rodona, que després passa a pluja. Tornem cap a casa, havent gaudit d'una curta escapada, demà toca treballar. Abans però travessem amb cotxe direcció est el sud de França, tot passant per més i més castells dels nombrosos que hi ha al país dels càtars...també les gorges de galamus!

Gemma i Samuel, Cap d'any 2012.

Traçant somnis ha dit...

Bé sagal bé! Aquesta volta és la que volia fer jo si no ens hagués ventat. Et vas mirar la cubeta ben bé a sobre el pic entre el Fourcat i les Terbezes, és dret al ppi, però crec que interessant també per llençar-s'hi algun dia!!