dissabte, 25 de setembre del 2010

PUIG CERVERÍS I BALANDRAU

En Roger em truca per si em vull apuntar a córrer una mica pel Pirineu. Amb la Gemma havíem mig pensat anar al Cadí, però no ens fa res fer alguna cosa més aprop. Rumio i recordo que no he enllaçat mai la carena que uneix el Puig del Cerverís sobre Pardines i el Balandrau, així que aprofitant que volen fer el Balandrau, podria recórrer aquest tros per on no he passat mai. Amb l'Edu vam fer el Cerverís amb esquís i el Balandrau hi he estat amb esquís per Tregurà. Aquesta zona té moltes possibilitats a l'hivern, llàstima que el torb s'ho emporta tot...

Sortim des de Ribes direcció Pardines i d'allà prenem el trencant direcció Tregurà. Pugem amb el cotxe de l'Ivan fins on bonament podem, aproximadament cota 1600. El camí s'ha espatllat molt i alguns xaragalls són de mal passar. Caminem pista amunt fins gairebé arribar al coll. Allà girem pel mig del bosc i ens dirigim directament a la vessant est del Puig del Cerverís. No el pugem, sinó que el flanquegem i seguim amunt. Assolím la carena més o menys al Puig de les Graves i d'allà anem pujant fins el cim del Balandrau. Fa força fred i cau neu granulada. Cap al Puigmal es veu una mica d'enfarinada i segurament també caigui alguna cosa del cel allà. Arribem al cim del Balandrau 20 minuts després que ho facin l'Ivan, en Marc i en Roger. Amb la Gemma hem pujat xino-xano. Un cop dalt, foto i avall que n'hi ha que tenen fred. Tot baixant remuntem el Puig Cerverís i d'allà pel vessant oest, anem directes al cotxe. Tot passem busquem algun bolet al Bosc de Pardines. Collim algun cep, un rovelló, una cama de perdiu i un molleric calçat!!!

Arribem al cotxe tocades la una, apunt per dinar a casa. En total uns 18 km i 1000 de desnivell.