diumenge, 19 d’octubre del 2008

COMANEGRE


 




El Comanegre!!! M'ho havia mirat al mapa, però no m'havia fixat que Beget es troba a 500 m sobre el nivell del mar. Això trastoca una mica el pla inicial, sense que ho sàpiga la Gemma. Li havia dit "no home no, si demà poc caminarem, si Beget està per sobre 1000 metres i el Comanegre en fa 1500...". M'adono de l'error quan engego el gps. Altitud: 500 i poc. Jo pensant no pot pas ser...

Deixem el cotxe al pàrquing de sota l'església, romànica i molt ben conservada i enfilem pel camí de l'Oratori. És aquí on estem aproximadament a 1000 m d'altitud. La Gemma que em pregunta "que marca el gps?" i jo "1010..." Déu ni do si que hem pujat poc per l'estona que hem caminat...Bé confeso...hem sortit de 500.

Un cop resolt el dubte, continuem cap al Coll de Malrem. Pugem per camins boscosos amb un encant especial. Quan arribem aquest punt, seguim per la serra Llarga de Monars que porta per la carena fins dalt el Comanegre. Seguim marques blaves i vermelles, una mica desdibuixades, però per la carena no té pèrdua malgrat que més d'un cop ens decantem pel vessant francès perquè sembla menys emboscat. Arribem al cim amb una mica de boira, però encara amb vistes. Sense saber-ho quan arribo a casa m'assabento que en Guti i en Girbau han estat dalt del cim potser mitja hora abans que nosaltres, però ells han pujat per la pista de Can França que surt aproximadament de Rocabruna. Dalt del cim mengem una mica i decidim baixar per la pista, que sembla més còmode de caminar. De totes maneres tenim el cotxe a Beget i la baixada pel camí de l'Oratori l'haurem de fer igualment.

Aquesta pista se'ns fa llarga, però xino xano arribem a l'Oratori, prenem el trencant i cap a Beget. En total 7 hores inclòs parades i dinar i 19 quilòmetres. I jo que em pensava que sortíem de 1000 metres...

Gemma i Samuel