diumenge, 22 de maig del 2022

PIC DELS MOROS

Cap de setmana de calor i el que fem és fugir a la muntanya, on sempre fa més fresca. Fa anys que no pujo a la part alta de Font Romeu, així que aprofitem que ara ja són tancades les pistes i la tranquil.litat regna en aquesta zona per anar a dormir a l'aparcament superior. La tarda passegem una mica i toquem neu, sense cansar-nos gaire. Fem una bona dormida i ens llevem amb un bon sol. Ahir la Sira es va girar el peu i ja veurem si caminarà gaire. de moment sortim direcció el Pic dels Moros, un cim que no he fet mai i que fa anys me'l mirava per fer-lo amb esquís, especialment per baixar la pala sud, però també com a zona per passejar després de grans nevades. Sortim per la pista i anem caminant amb la fresca del matí, però que no sembla que hagi de durar massa. Quan portem uns dos quilòmetres a la Sira li fa una mica de mal al peu i val més no forçar. Amb la Gemma tornen a la furgo i així també aprofita per estudiar pels examens. Amb la Nora provarem de fer la volta sencera. Seguim pel cami i passem pel refugi de la Calma, continuem per prats i petits boscos amb molt bones vistes de la zona del Carlit i dels Perics. Encara es veu força neu al Cometa d'Espanya, segur que encara baixaríem la pala esquiant! Llàstima que l'accés és llunyà i la temporada s'ha acabat.

Seguim caminant mentre la Nora m'explica que de gran viurà al bosc, cuidarà tots els animals i vigilarà que no es barallin. Els donarà menjar, els vestirà cada dia...i parlant parlant ens plantem al Pic dels Moros. Aquí fa una mica de vent. Mengem i ens abriguem, portem una bona estona. Bones vistes cap al sud i parapents que s'enlairen sobre la Cerdanya. És un bon mirador aquest cim. Baixem del cim per la pista i ara seguim pel camí de la dreta fent una mica de circular. Anem a bon pas però encara ens entretenim a caçar capgrossos. Més avall enganxem un parell d'isards que ens passen llunyans per davant. Finalment allà les dotze tocade arribem a la furgo. Al final han estat 12 km, 3 hores i mitja i +300 de desnivell. No està malament per la Nora que tot just acaba de fer 5 anys!
A la tarda anem a dinar a Les Angles, així podrem visitar el parc d'animals. Ja hi vam anar quan eren petites però només la Sira es recorda d'un llop que l'havien mossegat. Entrem a les dues amb la panxa plena i fem la volta sencera. No hi ha gent, pràcticament estem sols, així que els trams que passes per dins els tancats dels animals aquests s'acosten molt. Veiem isards, cabres, cérvols, els llops, el linx, bissons, guineus i finalment els ossos! La Sira pobre es fot una bona enrampada al tancat de les guineus amb un fil que estava desprotegit, sort que els animals compensen l'espant, especialment al final on els cervetons s'acosten a la tanca i es deixen tocar.

La pròxima ja serà amb tenda!