dissabte, 19 de març del 2011

TOSSAL DEL RUS I PUIGLLANÇADA

Aquesta última setmana que ha estat nevant amb força, ha deixat gruixos al pirineu oriental que passen d'un metre de neu. També ha bufat i les plaques són arreu, així dissabte, encara amb força perill d'allaus als butlletins decidim anar a una zona planera, prop de casa on no sempre es pot esquiar.

Sortim de la corba del pont de pedra, entre els Alabaus i el coll de la creueta per agafar el torrent del Rus, que comença amb uns trams força estrets que ens fan distreure força per aconseguir passar-los sense treure esquís...Seguim amunt, el torrent s'eixample, fins a veure ja el Tossal del Rus a l'esquerra i el Puigllançada a la dreta. Remuntem força fins que girem a l'esquerra i ens comencem a enfilar per les terrasses que són molt distretes de baixar, amb possibilitat de salts espectaculars!!! Arribem dalt del cim, ens fan una foto. Encara no hem esmorzat, doncs del cotxe fins aquí dalt no hi ha més d'una hora i mitja. Fa una mica de vent, decidim baixar fins el torrent, esmorzar i amb la panxa plena decidir que més fem...

Un cop esmorzats, això ens ha semblat poc, així que mirem el Puigllançada i decidim anar-hi. La neu ja s'ha estovat una mica, però encara podem pujar bé. Traçem una llarga diagonal ascendent, amb unes quantes voltes maria fins que ens plantem sota el cim. Acabem de fer l'últim tram amb neu més dura. El vent ha amaïnat i aquí dalt s'està bé. Em quedo una mica perplex amb la traça de "retrac" que puja per la carena fins el cim mateix...Traiem pells i avall. Decidim baixar pel segon torrent, el primer desemboca fora del torrent del Rus i per bé que sense pells també sortiriem ens farà mandra...De totes maneres al segon torrent la neu està una mica estovada i ens toca fer un flanqueig un xic exposat, que passem d'un en un. Un cop fora del torrent, baixem per la carena, amb una neu primavera disfrutona que permet velocitat!!! Saltem, esquivem arbres, quina baixada més agraïda. Un cop al torrent, només queda deixar-nos anar, els esquís llisquen i ens porten fins al cotxe. Només hem de descalçar per superar un salt d'un metre llarg, que té una recepció no massa apte...