diumenge, 16 de gener del 2011

ROCA DEL CASTELL i SANTA MARIA DE FINESTRES

Per Santa Pau, fins a Santa Maria de Finestres i d'aquí a la Roca del Castell

Mentre escric aquestes línies, penso que havíem d'haver pujat també al Puigsallança. Ho havíem mirat al mapa, però un cop allà entre que no anàvem molt dora i que ens ha fet mandra no hi hem pujat. La vista deu ser molt semblant a la que hem tingut des de la Roca del Castell, però direcció oest s'amplia i s'enllaça segurament la serra de Cabrera. amb el Puigsacalm i arriba fins sobre la vall de Bianya... Bé excusa per tornar-hi!!!

Sortim de l'aparcament de Santa Pau que hi ha dins el poble, deixant el cotxe estratègicament a costat de les taules de picnic gràcies a en Jordi, coneixedor de la zona. El camí està indicat amb marques grogues i l'anem seguint tot xerrant. L'entorn és feréstec, fred i cara nord. Trobem algunes masies aterrades i ja fem tractes per arreglar-les...que si això, que si allò... Més amunt entrem al torrent i entre un bosc de faigs ens anem enfilant fins el coll. Hi abunda el boix grèvol, però per la riera no baixa gens d'aigua i tampoc trobem cap exemplar exageradament gran...si algun roure i algun faig. En arribar al coll, on hi ha un oratori molt semblant al de Beget pujant cap al nord direcció al Coll de Malrem o direcció el Comanegre. Tirem amunt direcció a Santa Maria de Finestres. Arribem a dalt i tornem al món!!! Fins ara havíem pujat sols i només ens havíem creuat amb una parella. En canvi a dalt hi ha mercat!!! Una munió de gent. Esmorzem amb vistes al sud i contemplem el Far, el Pla d'Ayats i Cabrera. Ens imaginem que quan siguem dalt de la Roca del Castell també tindrem una bona vista del Pirineu.

Amb la panxa plena fem els últims metres fins dalt. Aquí comença a ser tot una mica aeri, sense ser perillós. Arribem a dalt i ens trobem sols amb un senyor de Girona de 78 anys que encara esquia...que em diguin on he de firmar, vull ser com ell!!! Dalt grans vistes, només tapades a l'oest pel Puigsallança... També hi ha les restes d'una torre del castell. Desfem el camí, ens enfilem a la creu, tornem a l'oratori i cap avall que tenim gana!!! Ruta d'uns 13 km i uns 500 de desnivell per tant molt apte per un matí assolellat!