diumenge, 21 de novembre del 2010

TOSSA D'ALP

Primera excursió d'esqui de muntanya de la temporada!!!! Amb les nevades que ja hem vist aquest any, pensava que fins i tot es podria esquiar abans. Al final però, com cada temporada, és per aquestes dates quan es pot començar a sortir. L'Albert em truca el dissabte i quan li dic que anem esquiar "obre els ulls". Dubtem si anar fins Andorra on ja hi ha més neu, però quan arribem a la Collada de Toses, veiem que fa prou bona pinta aquesta zona. L'altra banda de la Cerdanya està nevada, però no crec que per anar a fer algun pic. Com a molt pistes. Així doncs, pistes per pistes, ens quedem aprop.

Avui podríem haver sortit de pla de Masella, però les pistes són obertes i ja hi ha massa ambient. Preferim pujar a Coma Oriola, on segurament podrem pujar per alguna pista tancada amb més calma i solitud. Així ho fem. Sortim per la pista que baixa del tub i d'allà enllacem amunt direcció la Tossa. Pugem acompanyats una estona i és quan traiem el cap per les pistes vermelles que baixen de la Tossa quan comencem a trobar molta, però molta gent. Tothom ha tingut la mateixa idea!!! El dia és radiant, fa sol tot i que passen bandes de núvols alts, però la boira sobre la Cerdanya, amb algun globus que s'enlaira és una bona estampa per començar la temporada. Arribem dalt i ens dirigim al vèrtex geodèsic i després cap el refugi a esmorzar. Potser som vint o trenta dins!!! Quin ambient. Tirem quatre fotos i avall. La neu trepitjada perfecte, ara les zones sense trepitjar bastant crosta indomable, amb sorpreses a sota...Així doncs baixem per la zona de l'"arrastre". Arribem a baix i no havent-ne tingut prou tornem a pujar fins a la meitat, per fer l'última baixada. Tampoc volem anar tard i l'Albert diu d'anar a dinar al porxo de l'església de Ventolà, que hi estarem força bé. Bon profit!!!