dissabte, 27 de novembre del 2010

PIC DE LA MINA


  



A les 7 em passa a buscar en Joel. Fa fred i ja sortim de casa amb el termòmetre negatiu. Ja esperem que a la Cerdanya rondi els -11ºC. Però farà sol i no nevarà tal com jo em pensava a principi de setmana. Amb aquesta sortida en Joel estrena botes i temporada. Jo vaig sortir la setmana passada per la Masella, tot i que la neu fora de les pistes estava intractable i una mica crosta. En principi volem anar com a mínim fins a Porté-Puymorens, doncs a partir d'allà sembla que hi ha d'haver força neu. Si falla, cap Andorra. Arribem a les 9 del matí al coll. Deixem el cotxe aquí i no a l'estació, doncs volem sortir per la carena que ja hi toca el sol. Esmorzem una mica abans de calçar els esquís. Sortim per una traça fonda, ja oberta per la carena. Hi ha entre 30 i 40 cm de neu nova. A sota no hi ha base, però de fet tenim pensat baixar per la zona de les pistes.
Arribem a la cota superior de l'estació. Jo estic bufant molt, no puc seguir en Joel, que amb les super-noves botes m'està fent treure la llengua. D'aquí pugem fins acabar la carena que baixa del pic. La neu ja hi escaseja, però es podrà esquiar de cara avall. Afrontem l'últim tram bastant constants. Aquí començo anar millor i no paro, fent ziga-zagues sense parar. Arribo el coll traient una mica d'orgull, encara m'aguanto tot i que faci 2 minuts més als 10 km!!! Clavem esquís i pugem al cim a peu. A dalt xerrem amb una colla de berguedans i en Joel m'esenya la canal per on va baixar...sense comentaris, dreta i d'accés compromés...

Baixem cap al coll, calcem esquís i avall. La neu molt millor que la setmana passada. Un cop al final de la carena, ens tirem per una coma encarada a l'est, bastant carregada de neu. Però quina neu!!! Primers girs apoteòsics (bé, amb una mica de salsa) de la temporada. D'aquí fins a pistes de dret avall. Un cop allà, la neu ens regala una bona baixada amb neu dura trepitjada. Un cop a baixa, remuntada cap al pàrquing, dinar i a les 3 i pico a casa!!!

Joel i Samuel