diumenge, 25 de juliol del 2010

DENT D'ORLU

24 i 25 de Juliol de 2010

Deu fer poc més de 4 anys quan vaig veure per primer cop la Dent d'Orlu des de la mateixa vall d'Orlu. Quina muntanya tant estètica i tant poc nombrada dins els cims del Pirineu. Segurament la seva modesa alçada (2222 m), així com la seva situació (l'Ariège no és gaire freqüentat) li jugen en contra.

Així que nosaltres ben decidits, cap a la Dent d'Orlu. L'Edu la va pujar escalant per la cara sud deu fer un any i va baixar per on nosaltres volem pujar. Marxem de Roda a mitja tarda del dissabte i anem xino xano cap Ax les Thermes. Tan xino xano que arribem a quarts de nou a l'aparcament superior que hi ha després del trencant del càmping (a costat de la presa). Sopem, plantem tendes i a dormir.

L'endemà ens llevem a les 6 i llàstima, està tapadot...El nostre gran alicient era poder veure les magnífiques vistes que deu tenir aquest cim, tot comptant que per la cara sud el desnivell fins el fons de la vall és de més de 1000 metres. Ens enfilem amunt i començem a veure marques que semblen d'una cursa... Doncs sí. Hem encertat el dia que fan la pujada a la dent des del poble d'Orlu, uns 16 km i 1600 de desnivell. Parem a "xerrar" una mica als controls on hi ha un parell d'avis francesos ben trempats. Veiem que tenim temps d'arribar fins dalt abans del primer (no volem fer nosa) i cap dalt falta gent. Arribem al cim on hi ha l'últim control. Molta boira, que tot i que ens deixa veure el fons de la vall no ens permet disfrutar dels cims veïns. Hi haurem de tornar, això segur!!! Ens fem quatre fotos i el fred gairebé ens fa fora. Demanem quan falta perquè arribi el primer i ens diuen 40 minuts. Doncs cap avall, ja que l'últim tram té molta pendent i és força estret i no volem interrompre la cursa!

Quan som al coll arriba el primer. Ens estem ben bé mitja hora llarga animant els corredors! Quin merder que fem! Un cop ha passat la primera dona decidim tirar avall. La cursa ens ha animant i amb en Gordillo baixem corrent. Abans de les 12 ja som tots al cotxe.

Passem per Ax les Thermes, ens refresquem als peus amb aigua calenta i cap a casa.