dissabte, 12 de març del 2005

PIC SUP I INF DE LA VACA

Sortida d'esquí de muntanya amb en Miquel de Badalona. Marxem direcció Vallter amb la intenció de fer una circular. Pugem amb un dia radiant fins al coll de la Marrana. Avui no toca Bastiments, aquest anys ja l'hem gastat prou. Canviem de direcció i baixem cap al pluviòmetre i direcció coma de Vaca. Fem un mos al refugi. El sol ja apreta fort. Ens adelanta un grup de tres esquiadors, van forts. Nosaltres anem xino-xano. Remuntem la Vall del Freser amb molta neu. El sol comença a estovar-la i decidim pujar directament per la carena que baixa de l'est.

La pendent és aquí important, no patim excessivament per risc d'allaus perquè no hi ha gaire gruix. Arribem al Pic superior de la Vaca amb, anem fins el coll i remuntem fins el Pic inferior. A partir d'aquí ja veim la baixada que ens espera per la Vall d'aiguols podrits. Els primers metres des de la cabana de tirapits són una mica pronunciats, però la neu estovada amaga les nostres carències de nivell. Arribem suant fins el coll de la Marrana, però molt satifets. Baixem l'últim tram i cap al cotxe.