dissabte, 15 de juny del 2024

TAGA

Un Taga diferent, pujat pel Pla del Freixe, per on no l'havia pujat mai. Fa uns dies que tenim pluges a tort i a dret, així que ens dediquem més a pedalar amb la bici, però avui dissabte ens escapem a mig matí per veure si podem caminar una mica muntanya amunt. Deixem la furgo just al costat de la carretera i comencem a pujar sense camí gaire clar, per prats, restes de corriol i alguna marca. De fet volíem fer circular de tornada passant per les mines, però el camí es tan difús i el dia s'ha anat espatllant tant que al final decidim fer la baixada per coll de Jou, tornant per la pista.

A la carena s'hi posa la boira i bufa el vent, dubtem si farem cim, però ara ja és més lluny tornar per on  hem vingut que acabar d'arribar a dalt. Foto de cim i quan comencem a baixar trobem una família arrecerada del vent i la boira tot esmorzant. Nosaltres anem fent petar la xerrada i així en passem via, doncs no hem dinat i ja ho farem quan arribem a la furgo. A mitja pista, la Sira veu un cèrvol que s'escapa entre les ginestes i els pins, els altres ens hem de comformar amb un esquirol.

Poc més de 7 km, uns 550 de desnivell i dues hores i mitja a pas lleuger, per una vessant que no havia pujat mai, només havia fet la carena des de Ribes, però no aquestes pales herbades, de força pendent, que un dia potser seran esquiades.