diumenge, 14 d’octubre del 2018

ESTANYS DE TRISTAINA I CERDANYA

Volta del 12 al 14 d'Octubre de 2018

Aprofitem el petit pont per anar fins Andorra a comprar unes tanques pel nou armari. Sembla que mig Catalunya deu necessitar les mateixes tanques per l'armari i deuen haver anat tots a Andorra a comprar-les...cues com feia anys que no veia!!!

Gastem així part del divendres entre ruta, dinar a costat del llac de la Molina on ens ho passem pipa amb l'excavadora-gronxador, entrar Andorra, comprar tanques i finalment enfilem direcció Arcalís on tenim pensat dormir. L'endemà volem pujar fins als estanys de Tristaina.

Dissabte es lleva un dia radiant. Hem passat bona nit, esmorzem i ens posem en marxa. Tot despistant la Nora aconsegueixo que pugi caminant fins a l'entrada de la vall, poc abans de veure el primer llac. Per tenir 18 mesos no està gens malament. La Sira que aviat farà tres anys fa tota la pujada caminant. Passem pel primer llac, pel segon, veiem peixos i finalment al tercer. Aquí mengem una mica i descansem. Fa calor hi tot. La baixada però la fem com sempre amb totes dues a l'esquena, la Gemma amb la Nora a la motxilla i la Sira a la meva motxilla.

A la tarda pugem amb cotxe cap el Port d'Envalira i d'allà també amb cotxe cap al Maià i Ortafà a veure vistes. Molt vent. Anem a comprar panets a la Tour de Carol i a dormir al pàrquing de Dorres.

L'endemà tornem per la Jonquera per no fer cues, tot parant a visitar Vilafranca del Conflent. Abans però ens hem endinsat cap Caudiers del Conflent, Sansa i Ralleu amb una bonica església. Des d'aquí també em sembla que podria fer alguna sortida hivernal, però aquestes valls són dins uns altres valls...és una zona molt tancada, bonica i aïllada.