dissabte, 25 d’agost del 2018

Dia 24 - Llac d'en Haut - Millau
Dia 25 - Millau - Casa

Dia 12 - Casa-Llac Salagou

Sortim de casa dinats, intentant aprofitar que les nenes facin la becaina del migdia al cotxe i així tenir una estona de tranquil.litat. Hem hagut de preparar moltes coses. Porto un parell de dies anant a dormir tard tot fent els últims invents a la furgoneta. A corre-cuita he penjat un toldo manual F35 de 270 cm, la tercera bateria amb fusible de 80 A, fusible de 80 A a la segona i un controlador de les bateries que em permet escollir quina carrega i descarrega o una gestió automàtica. Semblava bufar i fer ampolles però passar els fils de sota un seient a l'altre m'han fet suar la gota negre...També a última hora vam idear amb el meu pare unes petites rodes quadrades per muntar a les bicis per tal que no sobresurtissin pel sostre de la furgoneta, aconseguint 205 cm totals reals (cosa que ens permetia passar per tots els peatges, parquings, etc... de fins a 210 cm, els més comuns. També a última hora, fet amb cartró, he ideat uns calaixos per la part posterior...vaja que més a última hora no es podia anar. Fem una part del trajecte, parem a fer el pipí i dormim prop de Clermont l'Herault, a costat del llac de Salagou. És una zona bonica, amb vinyes i poblets on el temps s'ha parat. Nosaltres hi parem però només a dormir. A la nit tenim xou del bo...primer dia i una tempesta de les que fan història cau a la zona...aigua, calamarsa, vent...sort que aconsegueixo tancar el sostre abans no arribi la ventada forta, sinó hauríem fet la resta de les vacances dins un descapotable...així que dormim tots 4 a baix.

Dia 13 - Llac Salagou - Col de la Sèrre

Després de la gran calamarsada d'ahir, l'invent de les rodes de la bici ja s'ha rebufat 2 cm...només tenia DM, s'hauria d'haver fet amb fusta o plàstic. Bé és millorarà. Aprofitant que fa un bon dia, traiem les bicis i fem una volta al costat del llac, on veiem multitud de crancs (americans semblen), alguns amb aire amenaçador. a la tarda seguint ja direcció l'Aubergen pugem al mirador de Murat i anem a pendre vistes al Pas de Peyrol, on volem pujar el Puy Mary. Es tracta d'un massís al sud de l'Aubergne, realativament aïllat amb unes valls glacials poc corrents per estar a 1800 metres...Al final dormim amb un temps rúfol al coll de la Sèrre.

Dia 14 - Col de la Sèrre - Riom es Montagnes

Al matí ens llevem amb un dia tapat. No cal pujar al Puy Mary avui, passem amb cotxe pel pas de Peyrol amb molt fred i seguim cap Mauriac, on anem a comprar. A la tarda anem al llac de Menet, on fem una volta pel llac, ens gronxem i finalment anem a dormir al càmping de Riom es Montagnes, on la Sira s'ho passa pipa amb el petit tubogàn i la Nora ja prova de fer amics, llàstima que parlin francès!

Dia 15 - Riom es Montagnes - Llac Lastilloules

Finalment avui, amb un dia radiant hem anat a Pas de Peyrol i hem pujat el Puy Mary. 4 € per aparcat i prohibit caravanes, tot i això hi ha una munió de gent. El camí és tot d'escales, en alguns trams bastant drets i la Sira ho puja tot caminant. La Nora darrera a la motxilla. Des d'allà surten caminades per les crestes, molt boniques, i fins i tot es pot anar a la Bretxa de Rolland, sisí, com la de Gavarnie! A la baixada la Sira i la Nora van a la motxilla, doncs s'han guanyat un descans. Avui ha fet molt bon dia i aprofitem per anar a dormir al càmping municipal del Llac de Lastilloules, una zona molt bonica. Hi arribem a la tarda. Agafem les bicis i baixem fins a la "platja" on encara tenim temps de banyar-nos tots, amb una aigua que s'hi està de conya. De fet són Llacs represats, però aquí la gent s'ho agafa com a platja, amb sorra, dutxes, etc...

Dia 16 - Llac Lastilloules - Llac Pavin

Ens llevem, recollim els trastos i anem a fer una volta pel llac proper de Cregut, d'aigua molt neta. Seguim el trajecte direcció nord i parem també a fer una volta al Llac de Chauvet (privat, pots caminar però res de banyar-se ni activitats), d'origen volcànic té uns 70 metres de profunditat i és ben rodó. Anem cap al llac Pavin, proper a l'anterior i dinem a la furgo. Mentre dinem la Nora fica el peu en un cau i la pobra cau i queda ben girada...s'hagués pogut fer un bon mal al genoll, sort que són de goma... Amb la panxa plena anem fins al llac de Montcineyre, també privat, que és reserva d'aigua potable, aprofitant que dorment. Té sorra volcànica. Tornant passem pel llac Bourdeze i finalment anem a parar la furgo a on dormirem, sobre el Llac Pavin. Traiem les bicis i baixem per la carretera fins al llac Pavin, per fer-hi una volta. També és d'origen volcànic, ben rodó i d'una profunditat de 80 metres. A la tornada costa pujar arrossegant la Sira i la Nora. Jo porto la Sira amb una barra lligada amb la seva bicicleta i la Gemma porta la Nora a la cadireta. Suem de valent per tornar al cotxe...ja m'ho pensava veient la baixada que havíem fet a l'inici!!!

Dia 17 - Llac Pavin - Llac Chambon

El matí és lleva una mica tapat i aprofitem per anar a comprar i veure l'estació d'esquí de Bessé i el llac. La Sira queda facinada amb la tirolina que baixa de les pistes d'esquí...no para de dir "oita papa un altre", cada cop que baixa algú per la tirolina. De tornada la portarem a la petita tirolina de Sant Julià... Després anem cap al poble de Murol on visitarem el castell. Aprofitant que plou dinem i quan acabem, que ja ha parat, fem la visita al castell, fins i tot mirem l'espectacle dels nens que fan de cavallers. A la tarda anem cap al Llac Chambon i dormim al càmping. Aquest és el tercer càmping que trepitjem, de les sis nits que hem fet. El paguem car, gairebé 38 €!!!

Dia 18 - Llac Chambon - Llac Guery

Ens llevem i passegem pel llac Chambon, jugem als gronxadors on la Sira s'empassa el canto d'un gronxador i es fa un bon tall al llavi...després agafem el cotxe i mengem dalt del coll de la Croix-Morand. També aprofitem per visitar una cascada per torns amb la Gemma. Després baixem cap al llac Guery on fem una bona caminada de tarda, que inclou berenar i cascada! La Sira ho fa tot caminant i fins i tot el tram més dret de quatre grapes i com pot. Diu que "la Sira és enfiladora", en comptes d'escaladora ella és enfiladora. La Nora també ha caminat molt i al vespre dormim tots molt bé.

Dia 19 - Llac Guery - Llac d'Aydat

Avui també fa un dia radiant, així que pugem amb telefèric fins a sota el Pic de Sancy, el més alt de l'Aubergne, de 1885 metres, on per arribar-hi passes per les crestes de Sancy, un camí amb graons de fusta molt turístic però molt bonic. La Sira altre cop torna a caminar totes les escales i la Nora aprofita per dormir. Ja fa temps que està acostumada a fer desnivells de 150-250 m i si hi han escales millor. A l'hora de dinar ja som a baix al cotxe, prop de Mont Doré, al mig del bosc. En ve dinat conduïm una estona.  Després conduïm una estona més, vomitada inclosa, fins al Llac d'Aydat, zona molt turística com el llac Chambon. Com que encara dorme ens arribem fins al llac la Cassière, on hi ha unes roques al mig en forma d'illa. Podríem dormir aquí, però avui ens convindria càmping... Finalment anem al càmping d'Aydat quan es desperten, mengem pizza per sopar i caminem el vespre al costat del Llac, mentre la Sira i la Nora "pesquen".

Dia 20 - Llac d'Aydat - Mazaye

Aprofitant que som al càmping, ens llevem i anem a banyar-nos a la piscina, que està calenta (bé uns 28 º C). Després marxem a fer una bona excursió als Puy de Lessoules i al Puy de la Vache, una ruta circular per dos volcans de més de dues hores. La Sira i la Nora caminen més de la meitat de la pujada, però avui fa sol i l'ombra del camí va desapareixent. És tard així que acaben totes dues a la motxilla. A la baixada la Sira es desperta i s'anima i fa tota la tornada a peu, de pastora amb la seva mare. Mentre m'he avançat a fer el dinar amb la Nora. Dinem i a la tarda anem a comprar a Clermont Ferrand que és a tocar. També busquem líquid blau pel WC portàtil que s'està acabant...Dormim a l'aparcament del poble de Mazaye.

Dia 21- Mazaye - Àrea caravanes Vulcania

Com més al nord abunden més les àrees de caravanes i escassegen en canvi les àrees lliures per dormir. Així doncs tirem o d'àrees de caravanes pagant o càmpings. Avui pugem amb tren cremallera el Puy de Dôme. Fa 3 anys vam estar a punt de pujar-hi però el dia era rúfol. Curiosament la Sira estava a la panxa de la Gemma. Avui ho podrà veure ella també. A dalt flipa amb els parapents, doncs n'hi ha molts i no paren d'enlairar-se i aterrar. Les vistes de la zona volcànica són espectaculars, ja les havia vist en foto hivernal però tots aquests volcans són molt bonics. Això sí, per pujar fem molta cua, diuen que els trens són cada 20 m però en realitat són cada 40 minuts. No ho tenen gaire ben muntat...molta gent esperant-se al sol, d'altres a les escales mecàniques...en fi a vegades l'arquitectura perjudica més que beneficia l'usuari... Dinem a dalt i a la tarda anem a banyar-nos una mica al Gour de Tazenat, un altre llac d'orígen volcànic. La Gemma aprofitant que dormen fa la volta sencera al llac, això sí ha de pedalar fort! Jo al final m'acabo banyant sencer, però no puc compatir amb les "iaies" locals, que s'hi foten pel dret i neden fins al mig del llac...que atrevides!

Dia 22 - Área caravanes Vulcania - Àrea caravanes Orcines

Avui ens llevem i fa un bon dia, ideal per caminar i tenir bones vistes. Anem al Puy Pariou, una caminada típica amb molt bones vistes. Tota la pujada és per l'ombra al mig del bosc, i a dalt molt bones vistes del Puy de Dôme i de la resta de volcans de la zona. La Sira fa tota la pujada caminant, una bona pallissa!!! La baixada que en teoria l'havia de fer amb motxilla, com que és per l'altra banda i amb escales la vol fer caminant. Perfecte, totes dues Sira i Nora baixen tot caminant! Després a la part de baix ja rendides les pugem a la motxilla. A la tarda aprofitant la pallissa del matí anem a Clermont a comprar finalment líquid pel WC i adblue que és caríssim!!! a 2 € el litre quan aquí va a 0,40-0,50 € ! I llavors es queixen del proteccionisme d'en Trump...que li diguin a volkswagen el que li deu costar vendre cotxes a França...on tot és Peugeot, Citroen, Renault... i el líquid d'orígen alemany el foten a 2 euros...

Dia 23 - Área caravanes Orcines - Llac d'en Haut, La Godiveille

Avui toca visita cultural. Estàvem dubtant entre Vulcania i el volcà Lemptegy. El primer és un gran parc temàtic dels vulcans, una mica car, segurament molt educatiu, però ens ha acabat semblant que amb dues nenes de 2 anys i mig i 1 any i mig no hi acabaríem fent res allà. En canvi just al costat hi ha el volcà de Lemptegy, un parc molt més petit on amb un petit trenent pots visitar l'interior d'un volcà (perquè durant 50 anys l'han excavat per treure'n puzzolania, digues ciment antic), després hi ha un parell d'atractius, a part de la visita a les màquines antigues, com són el cine 4D molt recomanable (sense nens) i un atracció de la Mina (també sense nens) que com a complement serveix però no és res de l'altre món...Aprofitem per dinar dins les instal.lacions quan es posa a ploure i després mentre la Gemma juga amb les nenes jo intento esbrinar que falla de la instal.lació elèctrica, doncs avui no han carregat les bateries. Al final resulta que el fussible de 80 A que vaig substituir per un de 100 A cansat que es fongués, ha acabat desprotegint el relé anterior que s'ha fos (sort que ho he pogut descobrir puntejant la instal.lació amb un fussible doblat)...resultat, haig de buscar un relé!!! Dies enrera en una gasolinera vaig comprar dos fusibles de 80 A per tenir recanvi, al mòdic preu francès de 4 € per fussible, quan aquí no passa de 2,50 €... Avui tot baixant a Clermont per visitar la Catedral i una mica el centre històric intento trobar-ne als Norauto o grans magatzems, però al final acabo a la VW, on per 20 € em venen la nova versió, que és una mica més potent teòricament. Amb la instal.lació ja en marxa conduïm fins a la Godivelle, una zona muntanyosa una mica perduda al sud del Llac Pavin. Aprofitem a la tarda per caminar una mica i xerrar amb un parell de locals, els primers encuriosits que haguem anat a parar allà, doncs no és gens turístic segons el seu parer, tot i que és molt bonic. Jo penso que precisament hi hem anat a parar. Després passa un pagès amb les vaques i resulta que la seva dona era de Toledo. Hi xerrem una mica i ens dona permís per pujar a la seva muntanya i veure bones vistes dels llacs. Molt trempats.

Dia 24 - Llac d'en Haut - Millau

S'acaben les vacances i hem d'anar tornant. La Puy en Velay queda una mica allunyat de la ruta de tornada...però és que ja hi quedava fa 3 anys quan baixàvem de Normandia. Aquest any però, inclòs a la zona de l'Aubergne no podíem deixar d'anar-hi. És una ciutat amb molt tradició d'esglésies...fins aquí normal (inclús a la laica república francesa), però la particularitat és Sant Miquel que és dalt de la xemeneia d'un Volcà!!! Hi pugem caminant altre cop com és tradició, tots 4! Avui com a premi toca un gelat, mentre passegem una mica més pel poble, abans no ens arreplegui la pluja. A la tarda-vespre toca conduir un tros, fins sota el pont de Millau on anem de càmping, a un molt bon càmping per 18 €!!!

Dia 25 - Millau - Casa

Dia de tornada, on tot i llevar-nos tard aconseguim dinar a casa. És moment de resum mental, bones vacanes amb dues nenes petites que no és fàcil de compaginar. Amb la Gemma teniem por de no haver de girar al cap de dos dies, però no ha estat així. La Sira i la Nora s'han portat molt bé. Al final hauran estat 13 nits intenses dins la furgo, repartides amb 2 àrees de caravanes, 5 càmpings i 6 nits lliures, on ens n'hem ensortit prou bé! 2000 km, tots els àpats menys 2 cuinats a la furgoneta i amb moltes idees noves per millorar l'habitabilitat d'aquesta petita casa amb rodes.