diumenge, 25 d’abril del 2010

PUIGMAL DE LLÓ I PETIT PUIGMAL DEL SEGRE



Ahir dos companys es van posar les botes...cresta perdiguero pujant per Remuñé i baixant per Lliterola!!! Jo m'abstinc, doncs és Sant Jordi!!! Però ja vaig pensant en diumenge. L'Albert i l'Arnau també tenen ganes d'esquiar, així que pugem amb la Gemma i jo mateix direcció la collada de Toses.

Estic pensant que la vall que puja el Puigmal de Lló per l'oest pot quedar-hi força neu...així que enfilo el cotxe direcció a l'estació de Puigmal. Arribem una mica més avall d'Aiguaneix, deixem el cotxe, posem pells i amunt.

Pugem pel vessant dret del torrent que té neu, un flanqueig amb neu glaçada però sense cap perill, bé si, començar l'excursió amb una remullada!!! Anem remuntant el primer tram, després un pla i després el segon tram. La neu està de conya. Aquí ja fa estona que toca el sol i no està glaçada. Superem la petita cornisa i ens plantem al coll. Quin dia que fa! Comencen però a créixer nuvolades, es qüestió d'anar per feina perquè a la tarda s'espera aigua.



Ens arribem fins al Petit Puigmal del Segre, mirem la gent com puja el Puigmal des de Núria amb una prou bona innivació. Sense treure pells baixem de coll i ens dirigim al Puigmal de Lló. Quan arribem ja en baixen tres que fan circular. Un cop dalt, tot i que és la cota més alta, dubto de la veracitat del cim i sense treure pells em dirigeixo al següent bony, més baix. Aquest si que és el Puigmal de Lló!!!. Giro i em retrobo amb els companys. Traiem pells i avall. La neu està al punt.

Esquiem fins al coll una neu una mica pasta. Passem la cornisa i a partir d'aquí ens espera una baixada sensacional. Neu primavera dura. La Gemma disfruta com mai!!! Arribem al torrent, esquiem el flanqueig i saltem al torrent per arribar al cotxe tocant neu! Traiem esquís a 10 metres del cotxe. És la una. Total inclòs parades unes tres hores i mitja. Està bé. L'Albert i l'Arnau estan contents. La Gemma s'ho ha passat molt bé i no està cansada.

Dinem i tirem avall. Passant per Planoles comencen a caure les primeres gotes. Tarda de cine.

Albert, Arnau, Gemma i Samuel