dissabte, 10 d’abril del 2010

PIC DE LES VALLETES


Avui gairebé em quedo al llit i com l'hagués pifiat! Sortida molt maca, circular sortint de l'estació d'esquí de Porte Puymorens, ja tancada amb neu contínua des de l'aparcament. Pugem pel costat esquerra amb neu dura, encara glaçada. Davant nostre s'obre la vall que porta al coll que hi ha situat a la dreta del Pic de les Valletes. Comencem a girar el cap, mirant el pic de Font freda i la pala orientada a l'oest que en Jow volia baixar esquiant. Mala pata, és l'única pala que no té neu!!! De seguida canvia d'objectiu i ja em comença a provocar, dient baixarem aquella canal, l'altre, la de més enllà...! Jo que m'estic tornat conservador, vaig fent i m'en miro una de força ampla...Enllacem amb una traca existent que ens porta fins al llac. Allà es desvia per la carena de la dreta. Nosaltres pugem per l'esquerra, amb una neu dura. Damunt hi ha 5 cm de neu pols que aqui fan més nosa que servei. Patinem molt i al final traiem grampons i amunt. Arribem a dalt i ens dirigem a la dreta cap al pic de les Valletes. La vista és genial. Veiem el pic de Font Negre que també es accessible des d'aquí. També ho és el que era el nostre objectiu, el Font Freda. Decidim quedar-nos al Pic de les Valletes i no anar a cap dels dos. Els guardarem per dues sortides més. El Font Freda s'ha de combinar amb la pala que volia fer en Jow i el Font Negre es pot fer per la vall que surt de l'antiga duana, entre el Pic de la Mina i el Pedrons.


Ens dirigim al coll d'on surt la canal. Els primers metres falta neu i baixem com podem. Després ens calcem esquís per viure una experiència excitant!!! En Jow es llança sense més espera, jo he calçat grampons per baixar fins on calcem esquís i tinc feina a endreçar-los. Malgrat el sol que fa, tinc fred amb els guants prims. Se'm glacen els dits i les fixacions. Començo a baixar i no m'adono que una fixació no ha quedat ben posada. Resultat, dos girs i pam, a terra i esquí fora. No és el millor lloc, m'afanyo com puc per posar l'esquí en mala posició i continuo avall. Estic rebentat, però és brutal!!



Arribem a baix i ens estem 5 minuts contemplant les S que hem deixat, uff ens engreixem ben bé 10 kg. Després seguim avall, fins enllaçar amb pistes, on trobem una neu primavera que es deixa fer molt bé.

François, Joel i Samuel