diumenge, 4 de maig del 2025

50 km CANAL DU MIDI en bicicleta

De les moltes coses que estan al tinter, una era pedalar pel costat del canal du Midi. Feia temps que esperava l'oportunitat i aquest pont de l'1 de maig, veient que esquiar poc esquiaré, més enllà del Puigmal, agafem els trastos i la furgo i divendres marxem cap a Carcassone, que no queda pas molt lluny de casa (dues hores i mitja). Dinem i amb la panxa plena, com els senyors, ens posem a pedalar des de Carcassone direcció Beziérs. Són uns 95 km, però veig complicat poder-lo fer sencer amb les nenes. La idea és fer 25+40+25 km (divendres, dissabte doble jornada i diumenge). Però també ho veig complicat perquè a mi em tocarà fer el doble cada dia.

De moment comencem a pedalar divendres tarda i amb bona temperatura i sense sol, anem pedalant direcció est. Parem en alguna enclusa, a veure com pugen i baixen les embarcacions. El camí és planer, bo i sense arrels, malgrat que havia llegit que n'hi havien, deu ser altres trams. Pedalem a ritme tranquil, uns 8-10 km/hora de promig, així que triguem 3 hores a finalitzar l'etapa al lloc que m'he mirat, una enclusa amb bon accés amb cotxe. Perquè ara toca l'etapa versió solitària, que es pedalar en direcció contrària per anar a buscar la furgo. Com que és planer i poso ganes i em surt un promig de 25 km/h, tot i que arribo bastant cansat a l'inici. Recullo trasto i passo a recollir les 3 nenes i anem a dormir a Puegeric, a costat del riu, en un aparcament dins el poble molt tranquil.

L'endemà fem un nou tram de 25-26 km. Avui però fem diferent la logística. Descarreguem bicis a l'inici del tram i la Gemma i les nenes es posen a pedalar suau (així no s'han d'esperar), mentre jo vaig fins a Parazan, on deixarem la furgo i dinarem. Allà, descarrego la meva bici i faig el tram de pujada, esperant retrobar-nos. Abans però hem carregat de croissants de xocolat al poble, així tindrem un bon esmorzar a mig matí.

Surto a bon ritme, no com ahir a 25 km/h però si a 23-24 km/h de promig. Al cap de 40 minuts i uns 18 km ja ens creuem i jo aprofito per anar fins a l'inici i així poder fer l'etapa sencera. El que no contava és que encara em faltaven 8 km per l'inici, que seràn 8 més i un pico per tornar-nos a trobar. Al final en són 10+8+18, és a dir 36 km...jo que no sóc gaire d'anar amb bici se'm ha fet una mica llarg i arribo amb una gana només comparable a la que té en Goku quan perd l'energia i necessita menjar per recuperar-se. Un cop omplert el dipòsit, seguim pedalant fins l'hora de dinar, a Parzan, on arribem poc abans de les dues.

Dinem i mentre recullo la furgo van al poble a comprar gelats. Se'm fa una mica gros ara la tarda, que ha sortit el sol, tornar a pedalar 50 km (25 les nenes), així que no costa gaire canviar de plans. Marxem a una piscina coberta amb tobogan interior, on aprofitem per recuperar forces i fer una bona dutxada. Per dormir aprofitem el mateix aparcament de Parazan, on si tot va bé diumenge començarem la tercera etapa.
La nit ha estat plujosa i s'acosten preciptacions. A Catalunya ja fa hores que plou. Rumio i decidim que avui no pedalem. Probablement plourà abans de dues hores i si no ens agafa la mullena a tots 3 segur que m'agafarà a mi de tornada. La Nora té colònies dimarts i millor que una calipàndria no li impedeixi anar-hi, així que marxem amb furgo directe cap a Beziers, perquè si que em feia gràcia veure l'entrada del canal a la ciutat, amb les famoses 9 encluses seguides que salven 33 metres de desnivell.

Observem com remunten 3 barques aquest tram (dues famílies ruses i una d'anglesos) i just quan arriben dalt els núvols obren l'aixeta i donem per acabada aquesta escapada amb rodes! Tornarem per acabar els diferents trams que ens falten. De Toulouse a Beziers són uns 240 km, només n'hem fet 50...en tenim per donar i per vendre!

 Sira, Nora, Gemma i Samuel