diumenge, 31 de maig del 2009

PIC D'ANETO

30-31 DE MAIG

Som dissabte el migdia i encara dubtem si marxar a esquiar o no. Som a la seva habitació. Faig una trucada a la renclusa i ens diuen després d'insistir que encara ens deixarien dormir al menjador. Els dic que si de cas a les 7 del vespre els truquem per confirmar, doncs encara som a Manlleu i són les 4!!!

Preparem trastos i marxem corrent en ve dinat. Per l'hora que anem ja veiem bastant difícil pujar a dormir a la Renclusa. Per postres quan arribem a Lleida comença a canviar el temps. Calamarsa...

Arribem a Benasque ja passades es 8. Fa estona hem trucat que no ens esperin. Decidim anar a demanar que val un bungalow al càmping Aneto i que coi ens hi quedem. Dormirem com reis, amb el permís de les formigues.

L'endemà ens llevem a les 6 i el dia ja comença ben serè. Ens vestim agafem el cotxe i cap a la Besurta. Ens costa el que no està escrit trobar aparcament. Sort que l'"ibiza 4x4" es fica a tot arreu!!! Sortim direcció a la Besurta un pèl tard, però anem fent xino xano amb la idea que girarem quan ens en cansem. Poc després d'una hora ja som a la Renclusa on calcem esquís. A partir d'aquí anem pujant amb unes vistes precioses. No porto càmera, bé!!!. Passem pel portilló superior, tot i que amb esquís es fa millor l'inferior, però ens l'hem passat. Desgrimpem i aprofitem per passar un grup nombrós que preparen cordes per baixar el portilló. Hi ha una mica de glaç i la baixada és delicda. Un cop a la glaçera ens tornem a calçar esquís. La Gemma queda parada de lo lluny que es veu encara l'Aneto!!! Decidim seguir sense pressió, li dic constantment, quan n'estiguis cansada, traiem pells i avall cap Aigualluts. Cap al migdia arribem al coll, tenim l'Aneto just sobre nostre. Un últim esforç i arribem amb les pells fins l'avantcim. Traiem esquís i passem el pas de Mahoma fins a la creu!!! Brutual hem fet cim! Com que no tenim càmera demanem si ens poden tirar una foto. Els donc el correu però amb les ganes que l'ha apuntat em sembla que aquesta foto no arribarà mai....hauré d'escanejar blogs algun dia!

Baixem directes a Aigualluts per una neu primavera de pebrots! De tant en tant baixa algun bolo de neu.. Arribem al torrent, seguim amb esquís posats fins gairebé el pla. Allà esquís a l'esquena, fem una parada per veure el forat per on s'esmuny l'aigua direcció a la Vall d'Aran. Un últim esforç i arribem al cotxe.

9 hores en total cotxe-cim-cotxe ìnclòs parades, 6 pujar-3 baixar, no està mal!

Felicitats Gemma! El teu primer 3000 amb esquís!