dilluns, 16 de febrer del 2009

PEDRA DELS TRES BISBATS, PLA DE LES PASTERES, I PUIGESTELA

Avui és una dia de descoberta. A l'estiu ja he vingut a caminar per aquí i m'ha semblat que la neu a cara sud estava prou avall com per aprofitar l'ocasió. Pugem per la pista que surt d'Ogassa puja força amunt i anem dírecció al refugi Montserrat. Sortim del coll, on hem de deixar el cotxe. La carretera ja no és practicable i l'Ibiza ja no pot més...

Posem pells i remuntem per dins el torrent, per la vessant esquerra. Arribem al coll, on girem a la dreta direcció a la Pedra dels tres bisbats. Arribem, traiem pells i fem una baixada cap al nord, fins que la neu comença a empitjorar. Tornem a calçar pells i ens dirigim direcció el Puig del Pla de les Pasteres. Hi arribem amb una neu prou bona. Traiem pells i fem una baixada per la cara sud directe al Refugi Montserrat. Tornem a calçar pells i remuntem de nou fins al coll i ens dirigim direcció al Puigestela. Hi arribem amb un bon tou de neu. Traiem pells i fem una baixada directe cap al torrent. La neu es deixa fer de conya, tot i que a mi em juga una mala passada i faig una caiguda espectecular en un tram ben pla!!! Una colla de senderistes s'aguanten el riure com poden...podeu riure! M'aixeco i continuem baixant ara amb més pendent i neu més bona. Arribem al cotxe satisfets.