diumenge, 11 de gener del 2009

PIC NEGRE D'ENVALIRA



Avui he enredat la Gemma! Em van donar un esquís de 1,85 cm vells i ja que tenia unes fixacions dynafit vaig pensar que havia de fer alguna cosa. Vaig agafar la serra i vaig convertir escurçar els esquís fins a 1,50 cm. Cantos "matats", els porto a en Muntanyà, m'hi colla les fixacions i cap al Pic Negre d'Envalir falta gent. Potser no era el millor dia per provar-los...sortida llarga d'uns 18 km anar i tornar, sortint del poble de Porte, des del pont de la pista que hi ha a l'altre costat de la via de tren.



Remuntem el camí d'estiu amb molta neu. Avui podrem baixar amb els esquís als peus fins al cotxe. Pugem per la Vall de Campcardós fins als llacs. D'aquí anem resseguint la vall decantant-nos a la dreta fins assolir el plato d'avantcim, o s'ajunten les traces que venen del pas.




Arribem al cim amb un dia espeterrant, fem quatre fotos i cap a vall. Se'ns han avançat uns francesos, que ens "peten" la pala cimera. Bé que hi farem hi ha lloc per tots. Baixada sensacional, no tant per la Gemma que pateix una mica, doncs els esquís han perdut el pont natural i es claven una mica d'espàtules...el meu invent només ha servit per foquejar cara amunt.




Tot i això aconsegueix baixar-ho tot. El tram dels llacs, molt planer l'estiro amb un pal, doncs està morta. L'últim tram això si el baixa a "tumba abierta" i jo a darrera. A cada corba m'imagino trobar-la dalt d'un arbre, doncs li està fotent una canya!!!



Arribem al cotxe molt contents i satisfets.

Joel, Gemma i Samuel